שלום לכולם.
אני מתכנן להעלות לפורום כמה פרקים מתוך האלבומים שבניתי, על בסיס אוסף מיוחד (בעיניי) של מכוניות. המלל וכל הנתונים נלקחו מהרשת (תירגום וסיכום), התמונות צולמו על-לידי.
יש להניח שלחלק מכם יש את הדגמים אשר יופיעו בפרקים האלה, באוסף שלכם, ואפילו יהיו בידיכם יותר נתונים מאשר כתוב. ואם הפוך הוא הדבר, שמחתי לעזור כמו שאומרים. אבל אשמח עוד יותר, אם גם תתקנו או תעירו את הערותיכם. אראה בכך כבוד גדול, להיות שותף בהחלפת מידע יחד אתכם. את התמונות תראו בקבצים מצורפים, אלא אם כן אצליח בפעם הבאה להכניס לתוך העמוד.
תודה ומקווה לשיתוף פעולה פורה ומהנה
אנדריי
T.A.=Traction Avant או בתרגום חופשי, משיכה קדימה או הנעה קדמית. היצור נמשך בין השנים 34'-57'. T.A. המכונית עוצבה/תוכננה ע"י Andre Lefebvre ו Flaminio Bertoni ב 1933 ותחילת 1934. הייתה זאת המכונית הראשונה עם הנעה קדמית שנבנתה בשיטת מונוקוק (מסגרת פנימית בתוך מסגרת חיצונית ועל הכול מולבש הגוף). יחד עם הדגמים של DKW, ה T.A. הובילה בהצלחה את ההנעה הקדמית, בשוק המכוניות האירופאי.
מבנה ה T.A. היה מונוקוק עם ריתוכי קשת. רוב המכוניות באותה תקופה היו מבוססות על שילדה בנפרד ועליה בנוי הגוף (המרכב). בניית המונוקוק, הובילה לכך שהרכב קל יותר.
העיצוב/תכנון החדיש, גרם ל T.A. להראות נמוכה יחסית למכוניות בנות זמנה. תמיד היה לה מראה יחודי.
גם המתלים/הבולמים היו מתקדמים לאותה תקופה. גלגלים קדמיים היו עם בולמים נפרדים, עם שימוש במוט פיתול ועצמות עצה, כשברוב המכנוניות עשו שימוש בסרן חי ותכנון קפיצי עלים. מאחור, תכנון קורה פשוטה, זרועות עוקבות ומוט פיתול.
הדגם ההתחלתי 7A, שהוצג באפריל 34', היה בעל מנוע 1303 סמ"ק, 7 כ"ס. אחריו, באותה שנה, הוגדל הנפח ל 1529 סמ"ק, א"כ ל 1628 סמ"ק, 11 כ"ס ובסוף השנה ל 1911 סמ"ק, 15 כ"ס (cv), כולם 4 צל'. מנוע 6 צל' הכיל 2867 סמ"ק.
בנוסף למרכב 4 דל', יוצר גם דגם 2 דל', קופה, עם מושב נוסף שנפתח בנפרד מאחור; דגם עם גג נפתח; דגם מוארך עם 3 שורות של מושבים, למשפחה ואפילו דגם הצ'בק.
במהלך היצור, יצאו משערי המפעל, כ 760,000 יחידות.
בסיס גלגלים: 2.910-3.270 מ'
רוחב: 1.620-1.790 מ'
אורך: 4.450-4.960 מ'
גובה: 1.520-1.580 מ'
מהירות מרבית: 100 קמ"ש