Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי annetzer » ב' ספטמבר 23, 2013 11:53 am

(שוב) שלום לפורום המכובד
היום, חול המועד סוכות, אפשר להתפנק בין ברכה בסוכה לבין טיול בטבע, גם בקריאה על אחת המכוניות שהשאירו היסטוריה לא קצרה עוד בשנות החמישים. אתם קהל נכבד שלי, מוזמנים כמובן להעיר, להאיר, להגיב ולומר את אשר עדיין לא נאמר. זוכרים? זה מהות הפורום. וגם אם יש דרישות שאלות או בקשות, הכל יתקבל בברכה, וברוח החג שיהיה לכולם המשך חג שמח.

Chevrolet Corvette C2, היא דור שני למכוניות ספורט, בחטיבת שברולט של ג'נרל מוטורס, שעבר עיבוד מחודש של הרליי ארל האגדי (1953). רשמית יצאה לאוויר ב 1963 וקיבלה את השם Sting Ray. קהל היעד הגיב מיד בעוצמה חיובית כל כך, שבית החרושת סנט לואיס, נאלץ לעבוד במשמרות כפולות כדי להדביק את הדרישות. האגדה מספרת שרשימת ההמתנה הייתה ארוכה מאוד, כך שקונים להוטים היו מוכנים לשלם מעל המחירון כדי לקבל Sting Ray כמעט חדש. אם מביטים טוב טוב בעיצוב, נוכל לקבל תשובה לשאלה מה הפך את הסטינג ריי לנחשקת ומיוחדת כל כך.
C2 הופק מ -1963 עד 1967. למראית העין, הכול היה חדש. סטינג ריי פשוט הימם את עולם הרכב באותה שנה 1963. כמו הקורבט הראשונה, זאת הייתה "מכונית חלום" שהתגשם אבל יותר מתוחכמת מכל קורבט קודמת, מיזגה את כל מה שהיה קשור בסגנון ובביצועים המובהקים האמריקנים. ביל מיטשל עבר שוב על "הסופר רייסר" ספורט וכתוצאה מכך המציא קורבט עם סגנון חדש לגמרי, עם ביצועים שגורמים ללב לפעום חזק יותר, וגם את הקופה הראשונה אי פעם.  
ב 1963 הוכנסה Corvette Sting Ray קופה חדשה, עם חלון אחורי מיוחד ומפוצל ועל מכסה המנוע, כונסי אוויר. C2 תוכנן על ידי לארי שינודה בניהולו של הסטייליסט הראשי, ביל מיטשל תחת כיפת GM. ההשראה נלקחה ממספר מקורות: יגואר E-Type העכשווית דאז, כשאחת מהן הייתה בבעלות מיטשל והוא נהנה לנהוג בה לעתים קרובות; סטינג ריי רייסר ה"אימתנית", מיטשל תכנן בשנת 1959 כששברולט כבר לא השתתפה במפעל המרוצים. Zora Arkus-Duntov (אבי הקורבט) שממש לא אהב את הפיצול בשמשה האחורית, (שפגע בראות) ביטל אותו ב 1964, כמו גם את הכונסים המזויפים ממכסה המנוע. הייתה אפשרות ב 1963, לקבל ברכב, רדיו, מיזוג אוויר ריפודי עור, משענות ראש. חדש לשנת הדגם 1963 היו בולמי זעזועים עצמאים מאחור והצתה אלקטרונית אופציונאלית. לדגמים 1963 ו -1964 היו מנועים של 5.35 ל' שהפיקו 250 hp. המנוע החזק ביותר היה רוצ'סטר, עם הזרקת דלק, 5.35 ל', V8, עם 360 כ"ס שהועלו ב 1964 ל 375 כ"ס.
השנה 1965 סומנה ע"י כניסה של מנוע HP 425 בנפח 6.5 ל' "בלוק גדול" V8. בסופו של דבר, זה הכתיב את סופה של מערכת הזרקת הדלק, ונשאר המנוע בעל הקרבורטור 6.5 ל',425 כ"ס שעלותו $ 292.70 לעומת מנוע הזרקת דלק 5.35 ל', 375 כ"ס בעלות 538.00 $. קונים מעטים הצדיקו את $ 245 יותר עבור 50 כ"ס פחות, יחד עם העובדה שברכב FI הוצע בלמי דיסק גדולים יותר שלא נמצאו בדגם עם מנוע קרבורטור. מנוע 6.5 ל' הוחלף ב 1966 במנוע מסיבי יותר 7 ל'. ב 1965 נבנו רק 771 מכוניות עם הזרקת דלק ולאחר מכן שברולט הסירה את האופציה. האפשרות של הזרקת דלק, חזרה רק לאחר 18 שנה. סה"כ נבנו 110,000 יחידות Sting Ray בתקופת היצור של c2.
ה Sting Ray נחשב בין הקורבטים המבוקשים שנבנו בכל 50 שנות היצור.
קבצים מצורפים
DSCN3889.jpg
DSCN3887.jpg
DSCN3881.jpg
DSCN3859.jpg
DSCN3857.jpg
DSCN3852.jpg
DSCN3849.jpg
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי רועי » ב' ספטמבר 23, 2013 12:17 pm

אם זה בסדר מבחינתך אני רוצה להעלות את החומר לאזור הכתבות באתר.
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1075
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ב' ספטמבר 23, 2013 1:07 pm

בתמונת תא הנוסעים הייתי צריך למצמץ פעמיים כדי לא להתבלבל ולחשוב שזה אמיתי :D
תודה על הסקירה ועל התמונות.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי annetzer » ב' ספטמבר 23, 2013 1:24 pm

תודה!
כפי שכבר אמרתי, מאותו רגע שהחומר הועלה לפורום, ניתן לדסכס עליו, לתקן אם צריך, וגם להעלות אותו לפורומים אחרים. התשובה היא כן כמובן.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

קורבט הוא, עד כמה שידוע לי, כינוי לטיגריס הודי-סיני.

הודעהעל ידי אריהג » ב' ספטמבר 23, 2013 6:33 pm

וגם רציתי לשאול: האם כבר משנות השישים היה גוף הקורבט עשוי פיברגלס?
אריהג
 
הודעות: 691
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ב' ספטמבר 23, 2013 7:10 pm

הקורבט יוצרה מפיברגלאס בשני הדורות הראשונים, בשלישי נעשה שימוש בפלדה.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי annetzer » ב' ספטמבר 23, 2013 7:25 pm

השימוש בפיברגלאס נעשה עד שנת 62, לאחר מכן כמו שרועי ציין, נעשה שימוש בפלדה. אבל חשוב לדעת שבן השנים 1958-1962 נעשה שימוש גם בפיברגלאס וגם בפלדה פנלים של פלדה על הפיברגלאס), דבר שעלול היה להעלות את המישקל, לכן שכבות הפיברגלאס ירדו בעבי שלהן בחצי.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי אריהג » ג' ספטמבר 24, 2013 8:00 am

אבל לפי מה שידוע לי, שנות ה- 70' גם פיברגלאס. לגבי המצב כיום איני יודע.
אריהג
 
הודעות: 691
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי annetzer » ג' ספטמבר 24, 2013 10:24 am

אין לי ניסיון מעשי, אבל לפי הכתובים אתה צודק. גם בשנות השבעים נעשה שימוש בפיברגלאס. לגבי הדגמים החדשים, אני הייתי מהמר על שימוש בסיבי קרבון שידוע גם בגמישות וגם במשקלו הנמוך. אם בידך מידע מדוייק יותר, אנא שתף אותנו.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי zeev » ג' ספטמבר 24, 2013 11:20 am

כתבה מעניינת , יש בארץ מכונית כזו משנת יצור 1963 , מזמן לא ראיתי אותה , בפעם האחרונה שראיתי הייתה שייכת לאחד מיושבי ראש הראשונים של מועדון החמש וידיד אישי , כמובן שלא אפרסם את שמו כי לא בקשתי אישור , מכל מקום החלון האחורי היה מפוצל , ממה שזכור לי היה לה קרבורטור ענק ומנוע 8 צילינדרים .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2327
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי annetzer » ג' ספטמבר 24, 2013 1:48 pm

תודה!
החלון המפוצל התבטל ב 64 היות והפריע מאוד לראות אחורנית.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי zeev » ג' ספטמבר 24, 2013 1:57 pm

אנסה לברר מה עלה בגורלה של המכונית , פשוט מעניין .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2327
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי אריהג » ג' ספטמבר 24, 2013 2:16 pm

במכונית שתצלומיה מוצגים כאן רואים בבירור השפעה עיצובית רבה של יגואר. שתיהן היו מהירות ומהנות לנסיעה. לגבי היגואר קראתי שהיתה מהנה לנהיגה הרבה יותר (בכ"ז מסורת מכוניות ספורט בריטיות וותיקה) - אך בעוד שפעמים רבות לא נסעה (בעיות אמינות, בעיקר בתחום החשמל) הקורבט נסעה ונסעה... (הפשטות המבנית והתכנונית האמריקאית של הימים ההם)....
אריהג
 
הודעות: 691
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי annetzer » ג' ספטמבר 24, 2013 3:51 pm

אם כך, אריה, אתה באותה דעה עם מי שניהל את תכנון ה c2 ביל מיטשל, המוזכר בכתבה. אבל התאור שלך יותר משכנע. מקווה שבאחד מן הימים אוכל לשוחח על כך לאחר נסיעת מבחן על כזאת אחת. אגב, מאוד יקר להשיג דגם sting ray. :-)
תודה, שוב.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהעל ידי רועי » ד' ספטמבר 25, 2013 6:14 am

העלתי את הכתבה לאתר ולדף הבית.
http://www.ivc.org.il/article.php?articleNumber=17
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1075
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

הבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 2 אורחים

cron