Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2
פורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 11:53 am
(שוב) שלום לפורום המכובד
היום, חול המועד סוכות, אפשר להתפנק בין ברכה בסוכה לבין טיול בטבע, גם בקריאה על אחת המכוניות שהשאירו היסטוריה לא קצרה עוד בשנות החמישים. אתם קהל נכבד שלי, מוזמנים כמובן להעיר, להאיר, להגיב ולומר את אשר עדיין לא נאמר. זוכרים? זה מהות הפורום. וגם אם יש דרישות שאלות או בקשות, הכל יתקבל בברכה, וברוח החג שיהיה לכולם המשך חג שמח.
Chevrolet Corvette C2, היא דור שני למכוניות ספורט, בחטיבת שברולט של ג'נרל מוטורס, שעבר עיבוד מחודש של הרליי ארל האגדי (1953). רשמית יצאה לאוויר ב 1963 וקיבלה את השם Sting Ray. קהל היעד הגיב מיד בעוצמה חיובית כל כך, שבית החרושת סנט לואיס, נאלץ לעבוד במשמרות כפולות כדי להדביק את הדרישות. האגדה מספרת שרשימת ההמתנה הייתה ארוכה מאוד, כך שקונים להוטים היו מוכנים לשלם מעל המחירון כדי לקבל Sting Ray כמעט חדש. אם מביטים טוב טוב בעיצוב, נוכל לקבל תשובה לשאלה מה הפך את הסטינג ריי לנחשקת ומיוחדת כל כך.
C2 הופק מ -1963 עד 1967. למראית העין, הכול היה חדש. סטינג ריי פשוט הימם את עולם הרכב באותה שנה 1963. כמו הקורבט הראשונה, זאת הייתה "מכונית חלום" שהתגשם אבל יותר מתוחכמת מכל קורבט קודמת, מיזגה את כל מה שהיה קשור בסגנון ובביצועים המובהקים האמריקנים. ביל מיטשל עבר שוב על "הסופר רייסר" ספורט וכתוצאה מכך המציא קורבט עם סגנון חדש לגמרי, עם ביצועים שגורמים ללב לפעום חזק יותר, וגם את הקופה הראשונה אי פעם.
ב 1963 הוכנסה Corvette Sting Ray קופה חדשה, עם חלון אחורי מיוחד ומפוצל ועל מכסה המנוע, כונסי אוויר. C2 תוכנן על ידי לארי שינודה בניהולו של הסטייליסט הראשי, ביל מיטשל תחת כיפת GM. ההשראה נלקחה ממספר מקורות: יגואר E-Type העכשווית דאז, כשאחת מהן הייתה בבעלות מיטשל והוא נהנה לנהוג בה לעתים קרובות; סטינג ריי רייסר ה"אימתנית", מיטשל תכנן בשנת 1959 כששברולט כבר לא השתתפה במפעל המרוצים. Zora Arkus-Duntov (אבי הקורבט) שממש לא אהב את הפיצול בשמשה האחורית, (שפגע בראות) ביטל אותו ב 1964, כמו גם את הכונסים המזויפים ממכסה המנוע. הייתה אפשרות ב 1963, לקבל ברכב, רדיו, מיזוג אוויר ריפודי עור, משענות ראש. חדש לשנת הדגם 1963 היו בולמי זעזועים עצמאים מאחור והצתה אלקטרונית אופציונאלית. לדגמים 1963 ו -1964 היו מנועים של 5.35 ל' שהפיקו 250 hp. המנוע החזק ביותר היה רוצ'סטר, עם הזרקת דלק, 5.35 ל', V8, עם 360 כ"ס שהועלו ב 1964 ל 375 כ"ס.
השנה 1965 סומנה ע"י כניסה של מנוע HP 425 בנפח 6.5 ל' "בלוק גדול" V8. בסופו של דבר, זה הכתיב את סופה של מערכת הזרקת הדלק, ונשאר המנוע בעל הקרבורטור 6.5 ל',425 כ"ס שעלותו $ 292.70 לעומת מנוע הזרקת דלק 5.35 ל', 375 כ"ס בעלות 538.00 $. קונים מעטים הצדיקו את $ 245 יותר עבור 50 כ"ס פחות, יחד עם העובדה שברכב FI הוצע בלמי דיסק גדולים יותר שלא נמצאו בדגם עם מנוע קרבורטור. מנוע 6.5 ל' הוחלף ב 1966 במנוע מסיבי יותר 7 ל'. ב 1965 נבנו רק 771 מכוניות עם הזרקת דלק ולאחר מכן שברולט הסירה את האופציה. האפשרות של הזרקת דלק, חזרה רק לאחר 18 שנה. סה"כ נבנו 110,000 יחידות Sting Ray בתקופת היצור של c2.
ה Sting Ray נחשב בין הקורבטים המבוקשים שנבנו בכל 50 שנות היצור.
היום, חול המועד סוכות, אפשר להתפנק בין ברכה בסוכה לבין טיול בטבע, גם בקריאה על אחת המכוניות שהשאירו היסטוריה לא קצרה עוד בשנות החמישים. אתם קהל נכבד שלי, מוזמנים כמובן להעיר, להאיר, להגיב ולומר את אשר עדיין לא נאמר. זוכרים? זה מהות הפורום. וגם אם יש דרישות שאלות או בקשות, הכל יתקבל בברכה, וברוח החג שיהיה לכולם המשך חג שמח.
Chevrolet Corvette C2, היא דור שני למכוניות ספורט, בחטיבת שברולט של ג'נרל מוטורס, שעבר עיבוד מחודש של הרליי ארל האגדי (1953). רשמית יצאה לאוויר ב 1963 וקיבלה את השם Sting Ray. קהל היעד הגיב מיד בעוצמה חיובית כל כך, שבית החרושת סנט לואיס, נאלץ לעבוד במשמרות כפולות כדי להדביק את הדרישות. האגדה מספרת שרשימת ההמתנה הייתה ארוכה מאוד, כך שקונים להוטים היו מוכנים לשלם מעל המחירון כדי לקבל Sting Ray כמעט חדש. אם מביטים טוב טוב בעיצוב, נוכל לקבל תשובה לשאלה מה הפך את הסטינג ריי לנחשקת ומיוחדת כל כך.
C2 הופק מ -1963 עד 1967. למראית העין, הכול היה חדש. סטינג ריי פשוט הימם את עולם הרכב באותה שנה 1963. כמו הקורבט הראשונה, זאת הייתה "מכונית חלום" שהתגשם אבל יותר מתוחכמת מכל קורבט קודמת, מיזגה את כל מה שהיה קשור בסגנון ובביצועים המובהקים האמריקנים. ביל מיטשל עבר שוב על "הסופר רייסר" ספורט וכתוצאה מכך המציא קורבט עם סגנון חדש לגמרי, עם ביצועים שגורמים ללב לפעום חזק יותר, וגם את הקופה הראשונה אי פעם.
ב 1963 הוכנסה Corvette Sting Ray קופה חדשה, עם חלון אחורי מיוחד ומפוצל ועל מכסה המנוע, כונסי אוויר. C2 תוכנן על ידי לארי שינודה בניהולו של הסטייליסט הראשי, ביל מיטשל תחת כיפת GM. ההשראה נלקחה ממספר מקורות: יגואר E-Type העכשווית דאז, כשאחת מהן הייתה בבעלות מיטשל והוא נהנה לנהוג בה לעתים קרובות; סטינג ריי רייסר ה"אימתנית", מיטשל תכנן בשנת 1959 כששברולט כבר לא השתתפה במפעל המרוצים. Zora Arkus-Duntov (אבי הקורבט) שממש לא אהב את הפיצול בשמשה האחורית, (שפגע בראות) ביטל אותו ב 1964, כמו גם את הכונסים המזויפים ממכסה המנוע. הייתה אפשרות ב 1963, לקבל ברכב, רדיו, מיזוג אוויר ריפודי עור, משענות ראש. חדש לשנת הדגם 1963 היו בולמי זעזועים עצמאים מאחור והצתה אלקטרונית אופציונאלית. לדגמים 1963 ו -1964 היו מנועים של 5.35 ל' שהפיקו 250 hp. המנוע החזק ביותר היה רוצ'סטר, עם הזרקת דלק, 5.35 ל', V8, עם 360 כ"ס שהועלו ב 1964 ל 375 כ"ס.
השנה 1965 סומנה ע"י כניסה של מנוע HP 425 בנפח 6.5 ל' "בלוק גדול" V8. בסופו של דבר, זה הכתיב את סופה של מערכת הזרקת הדלק, ונשאר המנוע בעל הקרבורטור 6.5 ל',425 כ"ס שעלותו $ 292.70 לעומת מנוע הזרקת דלק 5.35 ל', 375 כ"ס בעלות 538.00 $. קונים מעטים הצדיקו את $ 245 יותר עבור 50 כ"ס פחות, יחד עם העובדה שברכב FI הוצע בלמי דיסק גדולים יותר שלא נמצאו בדגם עם מנוע קרבורטור. מנוע 6.5 ל' הוחלף ב 1966 במנוע מסיבי יותר 7 ל'. ב 1965 נבנו רק 771 מכוניות עם הזרקת דלק ולאחר מכן שברולט הסירה את האופציה. האפשרות של הזרקת דלק, חזרה רק לאחר 18 שנה. סה"כ נבנו 110,000 יחידות Sting Ray בתקופת היצור של c2.
ה Sting Ray נחשב בין הקורבטים המבוקשים שנבנו בכל 50 שנות היצור.