עמוד 1 מתוך 2

Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 11:53 am
על ידי annetzer
(שוב) שלום לפורום המכובד
היום, חול המועד סוכות, אפשר להתפנק בין ברכה בסוכה לבין טיול בטבע, גם בקריאה על אחת המכוניות שהשאירו היסטוריה לא קצרה עוד בשנות החמישים. אתם קהל נכבד שלי, מוזמנים כמובן להעיר, להאיר, להגיב ולומר את אשר עדיין לא נאמר. זוכרים? זה מהות הפורום. וגם אם יש דרישות שאלות או בקשות, הכל יתקבל בברכה, וברוח החג שיהיה לכולם המשך חג שמח.

Chevrolet Corvette C2, היא דור שני למכוניות ספורט, בחטיבת שברולט של ג'נרל מוטורס, שעבר עיבוד מחודש של הרליי ארל האגדי (1953). רשמית יצאה לאוויר ב 1963 וקיבלה את השם Sting Ray. קהל היעד הגיב מיד בעוצמה חיובית כל כך, שבית החרושת סנט לואיס, נאלץ לעבוד במשמרות כפולות כדי להדביק את הדרישות. האגדה מספרת שרשימת ההמתנה הייתה ארוכה מאוד, כך שקונים להוטים היו מוכנים לשלם מעל המחירון כדי לקבל Sting Ray כמעט חדש. אם מביטים טוב טוב בעיצוב, נוכל לקבל תשובה לשאלה מה הפך את הסטינג ריי לנחשקת ומיוחדת כל כך.
C2 הופק מ -1963 עד 1967. למראית העין, הכול היה חדש. סטינג ריי פשוט הימם את עולם הרכב באותה שנה 1963. כמו הקורבט הראשונה, זאת הייתה "מכונית חלום" שהתגשם אבל יותר מתוחכמת מכל קורבט קודמת, מיזגה את כל מה שהיה קשור בסגנון ובביצועים המובהקים האמריקנים. ביל מיטשל עבר שוב על "הסופר רייסר" ספורט וכתוצאה מכך המציא קורבט עם סגנון חדש לגמרי, עם ביצועים שגורמים ללב לפעום חזק יותר, וגם את הקופה הראשונה אי פעם.  
ב 1963 הוכנסה Corvette Sting Ray קופה חדשה, עם חלון אחורי מיוחד ומפוצל ועל מכסה המנוע, כונסי אוויר. C2 תוכנן על ידי לארי שינודה בניהולו של הסטייליסט הראשי, ביל מיטשל תחת כיפת GM. ההשראה נלקחה ממספר מקורות: יגואר E-Type העכשווית דאז, כשאחת מהן הייתה בבעלות מיטשל והוא נהנה לנהוג בה לעתים קרובות; סטינג ריי רייסר ה"אימתנית", מיטשל תכנן בשנת 1959 כששברולט כבר לא השתתפה במפעל המרוצים. Zora Arkus-Duntov (אבי הקורבט) שממש לא אהב את הפיצול בשמשה האחורית, (שפגע בראות) ביטל אותו ב 1964, כמו גם את הכונסים המזויפים ממכסה המנוע. הייתה אפשרות ב 1963, לקבל ברכב, רדיו, מיזוג אוויר ריפודי עור, משענות ראש. חדש לשנת הדגם 1963 היו בולמי זעזועים עצמאים מאחור והצתה אלקטרונית אופציונאלית. לדגמים 1963 ו -1964 היו מנועים של 5.35 ל' שהפיקו 250 hp. המנוע החזק ביותר היה רוצ'סטר, עם הזרקת דלק, 5.35 ל', V8, עם 360 כ"ס שהועלו ב 1964 ל 375 כ"ס.
השנה 1965 סומנה ע"י כניסה של מנוע HP 425 בנפח 6.5 ל' "בלוק גדול" V8. בסופו של דבר, זה הכתיב את סופה של מערכת הזרקת הדלק, ונשאר המנוע בעל הקרבורטור 6.5 ל',425 כ"ס שעלותו $ 292.70 לעומת מנוע הזרקת דלק 5.35 ל', 375 כ"ס בעלות 538.00 $. קונים מעטים הצדיקו את $ 245 יותר עבור 50 כ"ס פחות, יחד עם העובדה שברכב FI הוצע בלמי דיסק גדולים יותר שלא נמצאו בדגם עם מנוע קרבורטור. מנוע 6.5 ל' הוחלף ב 1966 במנוע מסיבי יותר 7 ל'. ב 1965 נבנו רק 771 מכוניות עם הזרקת דלק ולאחר מכן שברולט הסירה את האופציה. האפשרות של הזרקת דלק, חזרה רק לאחר 18 שנה. סה"כ נבנו 110,000 יחידות Sting Ray בתקופת היצור של c2.
ה Sting Ray נחשב בין הקורבטים המבוקשים שנבנו בכל 50 שנות היצור.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 12:17 pm
על ידי רועי
אם זה בסדר מבחינתך אני רוצה להעלות את החומר לאזור הכתבות באתר.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 1:07 pm
על ידי רועי צוקרמן
בתמונת תא הנוסעים הייתי צריך למצמץ פעמיים כדי לא להתבלבל ולחשוב שזה אמיתי :D
תודה על הסקירה ועל התמונות.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 1:24 pm
על ידי annetzer
תודה!
כפי שכבר אמרתי, מאותו רגע שהחומר הועלה לפורום, ניתן לדסכס עליו, לתקן אם צריך, וגם להעלות אותו לפורומים אחרים. התשובה היא כן כמובן.

קורבט הוא, עד כמה שידוע לי, כינוי לטיגריס הודי-סיני.

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 6:33 pm
על ידי אריהג
וגם רציתי לשאול: האם כבר משנות השישים היה גוף הקורבט עשוי פיברגלס?

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 7:10 pm
על ידי רועי צוקרמן
הקורבט יוצרה מפיברגלאס בשני הדורות הראשונים, בשלישי נעשה שימוש בפלדה.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 23, 2013 7:25 pm
על ידי annetzer
השימוש בפיברגלאס נעשה עד שנת 62, לאחר מכן כמו שרועי ציין, נעשה שימוש בפלדה. אבל חשוב לדעת שבן השנים 1958-1962 נעשה שימוש גם בפיברגלאס וגם בפלדה פנלים של פלדה על הפיברגלאס), דבר שעלול היה להעלות את המישקל, לכן שכבות הפיברגלאס ירדו בעבי שלהן בחצי.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 8:00 am
על ידי אריהג
אבל לפי מה שידוע לי, שנות ה- 70' גם פיברגלאס. לגבי המצב כיום איני יודע.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 10:24 am
על ידי annetzer
אין לי ניסיון מעשי, אבל לפי הכתובים אתה צודק. גם בשנות השבעים נעשה שימוש בפיברגלאס. לגבי הדגמים החדשים, אני הייתי מהמר על שימוש בסיבי קרבון שידוע גם בגמישות וגם במשקלו הנמוך. אם בידך מידע מדוייק יותר, אנא שתף אותנו.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 11:20 am
על ידי zeev
כתבה מעניינת , יש בארץ מכונית כזו משנת יצור 1963 , מזמן לא ראיתי אותה , בפעם האחרונה שראיתי הייתה שייכת לאחד מיושבי ראש הראשונים של מועדון החמש וידיד אישי , כמובן שלא אפרסם את שמו כי לא בקשתי אישור , מכל מקום החלון האחורי היה מפוצל , ממה שזכור לי היה לה קרבורטור ענק ומנוע 8 צילינדרים .

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 1:48 pm
על ידי annetzer
תודה!
החלון המפוצל התבטל ב 64 היות והפריע מאוד לראות אחורנית.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 1:57 pm
על ידי zeev
אנסה לברר מה עלה בגורלה של המכונית , פשוט מעניין .

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 2:16 pm
על ידי אריהג
במכונית שתצלומיה מוצגים כאן רואים בבירור השפעה עיצובית רבה של יגואר. שתיהן היו מהירות ומהנות לנסיעה. לגבי היגואר קראתי שהיתה מהנה לנהיגה הרבה יותר (בכ"ז מסורת מכוניות ספורט בריטיות וותיקה) - אך בעוד שפעמים רבות לא נסעה (בעיות אמינות, בעיקר בתחום החשמל) הקורבט נסעה ונסעה... (הפשטות המבנית והתכנונית האמריקאית של הימים ההם)....

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 3:51 pm
על ידי annetzer
אם כך, אריה, אתה באותה דעה עם מי שניהל את תכנון ה c2 ביל מיטשל, המוזכר בכתבה. אבל התאור שלך יותר משכנע. מקווה שבאחד מן הימים אוכל לשוחח על כך לאחר נסיעת מבחן על כזאת אחת. אגב, מאוד יקר להשיג דגם sting ray. :-)
תודה, שוב.

Re: Chevrolet Corvette 1965 Sting Ray C2

הודעהפורסם: ד' ספטמבר 25, 2013 6:14 am
על ידי רועי
העלתי את הכתבה לאתר ולדף הבית.
http://www.ivc.org.il/article.php?articleNumber=17