מה הסיפור שלך סוסיתא?

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי zeev » א' נובמבר 10, 2013 9:01 pm

המנוע 1000 cc היה פחות אם אני זוכר טוב זה היה תשע מאות ומשהו , אבל מנוע ההילמן היה במסחרית שקבלתי מעט לפני מלחמת כיפור , זאת אומרת שנת 1973 .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ירון פ. » א' נובמבר 10, 2013 9:06 pm

zeev כתב:המנוע 1000 cc היה פחות אם אני זוכר טוב זה היה תשע מאות ומשהו , אבל מנוע ההילמן היה במסחרית שקבלתי מעט לפני מלחמת כיפור , זאת אומרת שנת 1973 .


זאב מנוע 1 ליטר אף פעם אינו במדוייק 1000 CC.

לעניין המסחרית - לך היה מנוע טריומף 1.3 או 1.5. מנועי ההילמן הורכבו רק משנת 1979 ועד תום הייצור ב-1981.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי zeev » א' נובמבר 10, 2013 10:32 pm

אולי בכל זאת אני לא זוכר אבל לא ידוע לי שבסוסיתא הורכב מנוע 1500 cc , זה הורכב במכונית שכונתה בארץ טריומף פח והייתה לדעת רבים פחות אמינה מה - 1300 .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » א' נובמבר 10, 2013 11:37 pm

אכן מנוע 1500 סמ"ק הורכב במקור על מכוניות טריומף ולא על דגמי סוסיתא או רום כרמל. ראה כתבה שציינתי Autocars Co.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי אריהג » ב' נובמבר 11, 2013 7:46 pm

בצבא קבע נהגתי בטנדר סוסיתא 1500 והוא היה פחות אמין מה- 1300, מכיוון שה- 1300 בגרסת סטיישן לקראת סוף שנות השבעים נקרא 13/60 וזה היה די אמין. מנוע טולדו גיר טולדו. ה- 1500 טריומף הורכב בטריומף פח ו"הותאם" להנעה קדמית מה שדפק את כל העסק. גם הטריומף פח 1300 לא היה "מאור הגולה" אבל המנוע החלש יותר פחות דפק את שאר המערכות. ב- 1500 שלי השיא היה שמפרק הקרדן של ההגה השתחרר מהשגמים וגלגל ההגה הסתובב כמו ב"מכונית" בגן ילדים.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ירון פ. » ב' נובמבר 11, 2013 7:51 pm

גם אני זכרתי שבטנדרים השתמשו גם במנועי 1.5 של טריומף.....
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ב' נובמבר 11, 2013 10:49 pm

אם המנועים האלה יכולים לעבוד גם היום אזי זהו הישג גדול גם לפורד וגם לטריומף וגם לבעלים הנוכחים. הנפח כבר לא חשוב בימים אלה. חשוב שעשו עבודה טובה אז. השאלה שלי הייתה, האם המרכב יוצר במפעל בארץ? איך ריצפה שעשויה מעץ לבוד, החזיקה מעמד בגשמים ובעיקר בשמש ובחום של הארץ?
ראיתי איך בונים מיכל (עגול) מפיברגלאס. אבל איך בונים צורה של מכונית מפיברגלאס? היו צריכים אז כלים מיוחדים במפעל.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי zeev » ג' נובמבר 12, 2013 12:50 am

זאת באמת שאלה טובה , בימים אלה אני עושה עבודות פיברגלס לרליאנט mark - 2 משנת יצור 1967 , העניין שערבוב החומר עם המאיץ סביר ואין בעיה , מהרגע שמוסיפים את המקשה יש מכסימום 4 דקות לעבוד כולל צביעת סיבי הזכוכית , אם מערבבים מקשה ומאיץ יחד יתרחש פיצוץ , לכן צריך להוסיף אותם לחוד , לאחר 4 הדקות הוא נעשה צמיג ואח"כ מתקשה , , אז איך עושים מכונית שלמה ?
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ג' נובמבר 12, 2013 6:34 am

רליאנט עם 3 גלגלים? יפה, יפה. אפשר תמונות? או נפתח דיון נפרד עליו? אם אתה עושה שיפיץ, סימן שמגיע לו תשומת לב מירבית. כך או כך אני חייב לראות!
אגב ישנו מפעל bell בבאר שבע, בו בונים מיכלים מפיברגלאס, בכל הגדלים, לתעשייה.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ירון פ. » ג' נובמבר 12, 2013 8:13 am

למיטב ידיעתי הייצור היה פרימיטיבי במהותו. המרכב היה בנוי מחלקים חלקים שהיו מיוצרים בתבניות (עץ??), ולאחר מכן היו מחוברים בעבודת יד, כמובן, חלק למשנהו.
כך הם הוזילו עליות ולא נזקקו למכשירים יקרים כגון מכבשי ענק ותבניות מתכת ייחודיות.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי zeev » ג' נובמבר 12, 2013 9:22 am

אני בוש ונכלם על שטרם למדתי להעלות תמונות , אשתדל לעשות זאת בהזדמנות הראשונה .
במה שקשור ליצור המרכבים של הסוסיתא ? עדיין לא ברור איך עבדו עם חומר שמתקשה כל כך מהר .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי רועי » ג' נובמבר 12, 2013 12:37 pm

בנייה של גוף פיברגלאס היא דיי פשוטה יחסית.
בונים תבנית מעץ, אשר ברוב המיקרים מחוזקת עם מסגרת מתכת בעיקר לצרכי שינוע. התבנית היא רב פעמית.
מורחים אותה עם חומר שנותן גימור חלק ומקל על שחרור הגוף ואז מתחילים לשים שכבות של פיברגלאס עם פוליאסטר.
לאחר ההתמצקות, מוציאים את הגוף, מנקים ומחדש.

אפשר לראות את התהליך בכל סדנא שבונים סירות.
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי zeev » ג' נובמבר 12, 2013 3:40 pm

זה ברור רועי , השאלה איך מספיקים את כל זה ב 4 דקות ?
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ufd41 » ג' נובמבר 12, 2013 6:48 pm

בת"א קיימת חב' אלגד אשר מוכרת חומרי פיברגלאס ועוד כל מיני דברים.
לפני חצי שנה רציתי להכין חלק מחומר זה.
הלכתי לבדוק אצלם את אופן תהליך הייצור
קיימים שני סוגי מקשים אחד מהיר שמתייבש סופית תוך 10 דקות.
והשני איטי יותר שלוקח לו להתקשות מס' שעות.
עצתם הייתה.
אם אתה מיומן בעבודה עם החומר, עבוד עם החומר המהיר וכך כמות החלקים שתכין ביום תהיה גדולה בהנחה שיש לי רק תבנית יציקה אחת.
במידה ואינך מיומן בעיצוב החומר על התבנית (שיכבה פיבר,שיכבה רשת גסה,שיכבה פיבר,שיכבה רשת עדינה ,שיכבה פיבר) ולוקח זמן, עבוד עם המקשה האיטי יותר.
ואכן זה מה שעשיתי לקחתי את המקשה האיטי.
אגב הם הזהירו אותי שתהליך שפיכת החומר על התבנית פולט גזים רעילים ולכן אמרו לי שחובה לעבוד במקום פתוח עם מסיכת (כמו של אב"כ) שסוגרת את כל הפרצוף (עיניים,אף,פה)
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי רועי » ג' נובמבר 12, 2013 8:03 pm

זה לא 4 דקות.
קודם כל לוקח לפוליאסטר הרבה יותר זמן להתמצק.
ובמקומות גדולים הפוליאסטר מתערבב במערכת מרכזית ומגיע מוכן למרסס ביד של העובד בדומה לאיך שמרססים פוליאוריטן מוקצף.
כמה תבניות ואתה "רץ"
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

הקודםהבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים

cron