מה הסיפור שלך סוסיתא?

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ג' נובמבר 12, 2013 10:15 pm

לפי מה שקראתי המרכב היה בנוי מחלקי פיברגלאס, מחוברים עם לוחות עץ מבפנים. אז היה קל יותר לייצר תבניות קטנות ובהן להכין את החלקים. ואם אפעיל קצת היגיון וקצת ניסיון מהעבודה, אני גם חושב שמדובר בתבניות, בהן הכינו את החלקי הפיברגלאס. בנוסף, יש לנו טכנולוגיות חדשות כמו האינטרנט, המראות לנו איך לעבוד ולייצר חלקים. רק צריך להקיש בגוגל, how to work with fiberglass או משהו בדומה (זה מה אני עשיתי). ואז מקבלים שמות של אתרים שיש בהם הסברים. יחד אם זאת הרשו לי להוריד כובע בפניכם על כך שאתם בעצם כבר מעבר לאתרים האלה, אתם מוקדי ידע בעצמכם בנושא ואל תצטנעו. וזאב אני עדיין רוצה לראות את התמונות. יש מי שיכול לעזור?

דיברנו כמעט על הכל. אבל אף אחד מאיתנו לא הזכיר את "ה" רכב של אותו מפעל בחיפה (או טירת הכרמל?). ה sabra sport. מישהו שמע, ראה, נהג באחת כזאת? גם היא חלק מהמשפחה. ואפילו חלק מכובד. גם יוצאה לחו"ל, ודווקא שם נשארו כמה פריטים אצל אספנים. בבלגיה, בארה"ב (שוב הגוגל).
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ירון פ. » ד' נובמבר 13, 2013 6:50 am

הסברה גם היא תוכננה ע"י רלאינט האנגלית. להבדיל מהסוסיתא היא גם יוצרה באנגליה , ללא קשר לישראל. היא אומנם גם יוצאה מהארץ, אבל מרבית הפריטים המסתובבים בעולם הם אנגליים לחלוטין (ניתן לדעת זאת עפ"י מס' השילדה).

לעניין תכונותיה המוטוריות, הטענה היא שההיגוי המקורי אינו מוצלח במיוחד....יש כאלו שיגידו שגו העיצוב החיצוני אינו מוצלח....
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי רועי » ד' נובמבר 13, 2013 7:23 am

יש אחת במוזיאון של איתן וורטהיימר בתפן.
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ufd41 » ד' נובמבר 13, 2013 8:16 am

אני מעריך שבישראל יש 4 סברות במצב נסיעה והן מופיעות מידי פעם במיפגשי מועדון 5
3 מהן הינם מכוניות פתוחות הרביעית נדירה בישראל והיא עם גג קשיח.
בנוסף להם צולמו ע"י באיזה שהוא מקום עוד שתי סברות מפורקות ולטענת המחזיק בהם הם יובאו מחו"ל.
כשאמצא את התמונות אעלה אותם.
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ד' נובמבר 13, 2013 6:29 pm

שוב, ירון, הכל נכון. יחד עם זאת, בלא מעט אתרים, Sabra sport מוצגת כמכונית שנבנתה בישראל. למשל באתר dezercollection.com (בלאס ווגאס ובמיאמי), מוצגת כמכונית שהובאה מישראל לארה"ב, והיא מוערכת ב 32,500 דולר. גם באתר conceptcarz הסברה מוצגת כמכונית ספורט ישראלית. יתכן ובאותם ימים מפעל אוטוקארס נתפס בחו"ל כסדנה קטנה שעוסקת בבניית מספר מצומצם של מכוניות ספורט?
רועי, גם אני זכיתי לראות את הסברה המוצגת בתפן.המקום כולו והסברה בפרט נראים מטופלים היטב שם. אוסף בהחלט מרשים.

יש לי "חשבון" עם מר וורטהיימר בנושא. ביקרתי כמה פעמים בפארק תעשיות עומר, שם מוצג האוסף השני של המשפחה. ומבלי להגזים, בפעם האחרונה שהייתי שם, המקום כולו והמכוניות שבתוכו, נראים לגמרי ל א ט ו ב !!!!. הכול מאובק כולל המכוניות. מכוניות עומדות על הצד בגלל שאין אוויר בגלגלים, דלתות שלא נסגרות בגלל תקלה כנראה (אין אפשרות להתקרב) ל א נ ע י ם לבקר במקום הזה ובנוסף גם גובים דמי כניסה. כנראה שיש למישהו מחלת דחייה לדרום שלנו. זה לא הוגן. זאב אני חייב לשוחח אתך בנושא זה, דבר שתכננתי לעשותו כבר מזמן.

חוזרים לסברה. חיים ! רוצה לראות את התמונות בהזדמנות הראשונה. מאוד נשמח, אני בפרט. (תודה על ההזמנה)
איפה עוד הגיעו הסברות בעולם? לפי מה שקראתי (שוב סליחה) הגיעו גם לבלגיה sabra.be. יש לציין שבאתרים האלה, גם מוסבר מה פרוש המילה sabra ז"א יליד הארץ (ישראל). אז ...ישראלי או לא? :?
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ירון פ. » ד' נובמבר 13, 2013 8:00 pm

לא מנסה להמעיט בצד הישראלי הקשור לסברה, אבל למרות שיתוף הפעולה של אוטוקרס, עדיין לסברה יש גם צד אנגלי לחלוטין, משמע ייצור מכוניות באנגליה תחת השם רליאנט סברה.

דוגמא -
http://www.classiccarsforsale.co.uk/car ... 64/204987/

והנה קישור לוויקפדיה שאומנם מדבר על שיתוף הפעולה, אך המכונית נקראת רליאנט סברה -http://en.wikipedia.org/wiki/Reliant_Sabre
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ד' נובמבר 13, 2013 9:19 pm

הגנים האנגלים, ירון, תמיד ישארו, וכמוני, כמוך, לא ניסיתי להסתיר אותם. אם שמתי לב נכון, בדגמים האנגליים אין את הטמבונים האנכיים מקדימה, אשר ראיתי בדגם הישראלי. אם כך, אפשר לסגור על רכב בריטי שיוצר גם בארץ?
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי אריהג » ה' נובמבר 14, 2013 7:16 pm

לפי מה שזכור לי, בישראל יוצרו רוב חלקיה של הסברה. כשבישראל התייאשו מהעניין, האנגלים המשיכו לייצר, אף הם במספרים לא גדולים. אני מנסה למקד את הזיכרון שלי ונדמה לי שלמכוניות המקבילות מתוצרתם, האנגלים קראו סייבר!
אריהג
 
הודעות: 744
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי zeev » ה' נובמבר 14, 2013 7:41 pm

אכן באנגליה נקראה סייבר .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2343
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ה' נובמבר 14, 2013 9:46 pm

אם כך ה sabra נשארת בארץ והשם גם יעיד על כך שהיא ילידת הארץ. אני מסכים אם אריה (שוב, בגלל מה שקראתי) וזאב אשר להם הזיכרון האמיתי מהחיים (כמו שאומרים). יש הבדלים בין מה שיוצר כאן לבין מה שיוצר באנגליה, גם בשם וגם בעיצוב. העובדה שיוצרה גם באנגליה, לא בהכרח מעידה על כך שהיא גם תוכננה שם.

לפני שאתן את זכות הכיתוב לגב' סוסיתא, הייתי רוצה לשמוע מכם פורום נכבד, איך ניתן לאפשר בימים אלה, להחיות את תעשיית הרכב. מה הרעיון שהייתם מציעים לממשלה, לשר האוצר, או שר התחבורה? אולי אפילו להחיות את השם סוסיתא או סברה. ובמקום סיבי זכוכית, שיהיה סיבי פחם... תעיפו מבט במשפטים שבתחילת הדיון.
אפשר גם בקצרה.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ה' נובמבר 14, 2013 11:24 pm

על-פי אנציקלופדיית ynet, הסברה תוכננה על-ידי רליאנט, מה שהגיוני כמובן בהתחשב בכך שבישראל לא היה בשום שלב ידע אמיתי לתכנון מכונית כזו.
עם כל הגאווה הלאומית, בסופו של יום אם מסתכלים על "תעשיית" הרכב הישראלית באובייקטיביות - אלו היו לא יותר ממפעלי הרכבה ובמקרה הטוב גם
ייצור של רכיבים מסוימים. התכנון האמיתי בוצע בחו"ל, ובמקרה של הסברה אפילו המכירות בישראל היו זעומות ביותר.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ה' נובמבר 14, 2013 11:54 pm

רועי תודה. אבל כשאמרנו סברה, התכוונו לסברה ספורט. והנה שני ציטוטים מתוך אותה כתבה שהצגת:

"[url]סברה, מכונית הספורט היחידה שיוצרה בישראל (נכון ל-2005)[/url]. פותחה בעקבות ביקור שערך שובינסקי בבריטניה במהלכו הגה את הרעיון בעקבות פגישה עם מהנדס בריטי. את הצעתו הגיש שובינסקי לחברת "רליאנט" הבריטית, אשר החלה בתכנון המכונית החדשה."

"[url]ייצור המכונית חולק בין חברת אוטוקרס הישראלית ורליאנט הבריטית. בבריטניה (שם נקרא הדגם "סייבר")[/url] נמכרה המכונית במחיר של 1,128 לירות שטרלינג, בארה"ב ב-3,000 דולר ובישראל ב-10,000 לירות ישראליות (סכום שהפך אותה לבלתי מושגת עבור רוב תושבי ישראל)."

ובשניהם נאמרים אותם דברים שנאמרו בחלק הזה של הדיון. המכונית יוצרה בשני המפעלים, השמות היו שונים (כפי שזאב ואריה אמרו). אלא אם כן אני מפספס משהו בעברית הדלה שלי (עולה חדש לשעבר).
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ו' נובמבר 15, 2013 12:33 am

סברה ספורט וסברה זה אותו דבר.

הכתוב מחזק את שכתבתי - המתכנן הוא מהנדס של רליאנט. שובינסקי העלה את הרעיון? סליחה, אבל מכונית ספורט עם גג נפתח ושני מושבים זה לא בדיוק
רעיון מקורי... בלשון המעטה.

הייצור חולק - משמע חלק מהרכיבים יוצרו בארץ וחלק בבריטניה. שים לב בכתוב שבישראל נמכרו 20 יחידות בלבד.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי annetzer » ו' נובמבר 15, 2013 6:00 am

המשפט "סברה, מכונית הספורט היחידה שיוצרה בישראל" הוא זה שכנראה מבלבל אותי. הסוסיתא בתחילת דרכה,סוף שנות ה 50'. נמכרה בארץ בשם ריג'נט ארבע ולחו"ל יצאה בשם Sabra (ראה כתבה שהזכרתי בתחילת הדיון- סוסיתא(מכונית)). סברה ספורט קיבלה את השם סברה ספורט גם בחו"ל וגם בארץ. ז"א לא אותו דבר. שוב אני מבולבל. את מספר המכירות רק של סברה ספורט (20 ) בארץ, הייתי מייחס לאותה רוח מוטורית שהייתה אז בישראל. לא בדיוק ספורטיבית, יותר לכיוון עבודה או משפחה. מיאטה (מזדה) של היום, לא בדיוק נמכרת כמו לחמניות חמות למרות שהיא האולטימטיבית לעם הפשוט. אבל היות ואני כאן עם הכי פחות ניסיון, וגם לא הייתי בארץ באותה תקופה, ניסוג, מבולבל. רועי, שוב תודה.

אתם חושבים שניתן להחיות את השם סוסיתא או סברה, והפעם יותר בכחול לבן? מה צריך להזיז, את מי צריך להזיז? ושיהיה ברור לכולם, היום הייצור הוא גלובאלי, ז"א היום פירמות משתפות פעולה עם פירמות אחרות, גם בפיתוח וגם בייצור. כולל ב.מ.וו., כולל מרצדס וכו'. בקצרה, ממש.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: מה הסיפור שלך סוסיתא?

הודעהעל ידי ירון פ. » ו' נובמבר 15, 2013 8:24 am

annetzer כתב:אם כך ה sabra נשארת בארץ והשם גם יעיד על כך שהיא ילידת הארץ. אני מסכים אם אריה (שוב, בגלל מה שקראתי) וזאב אשר להם הזיכרון האמיתי מהחיים (כמו שאומרים). יש הבדלים בין מה שיוצר כאן לבין מה שיוצר באנגליה, גם בשם וגם בעיצוב. העובדה שיוצרה גם באנגליה, לא בהכרח מעידה על כך שהיא גם תוכננה שם.

לפני שאתן את זכות הכיתוב לגב' סוסיתא, הייתי רוצה לשמוע מכם פורום נכבד, איך ניתן לאפשר בימים אלה, להחיות את תעשיית הרכב. מה הרעיון שהייתם מציעים לממשלה, לשר האוצר, או שר התחבורה? אולי אפילו להחיות את השם סוסיתא או סברה. ובמקום סיבי זכוכית, שיהיה סיבי פחם... תעיפו מבט במשפטים שבתחילת הדיון.
אפשר גם בקצרה.


הסברה שיוצרה בארץ וזו שיוצרה באנגליה היו זהות למיטב ידיעתי. באנגליה ייתכן והיו גירסאות מאוחרות של הסברה בעיצוב שונה.

להחיות את תעשיית הרכב בארץ? לא.
לא כדאי כלכלית ובכדי להצליח להחזיק תעשייה שכזו ב"חיים" יש ליצור חומות מיסוי גבוהות - ואז נקבל מכוניות מיושנות ולא בטוחות במחירים מאד גבוהים. לא נורא להמשיך לרכוש מכוניות מטויוטה או מרצדס.....
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

הקודםהבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 7 אורחים

cron