בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי V8_וחצי » ב' נובמבר 25, 2013 11:39 pm

ולמקרה שלמישהו יש קצת ירוקים מתחת לבלטות :)

http://www.broughsuperiormotorcycles.co ... rough.html
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ג' נובמבר 26, 2013 12:28 am

אפשר קצת הסבר למאותגרים-אופנוענית? :)
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי zeev » ג' נובמבר 26, 2013 1:45 am

קצת הסבר רועי יש בעיה , חייב להיות הרבה הסבר , הבראף סופריור או כפי שהוא מכונה הרולס רוייס של האופנועים יוצר משנת 1921 עד 1940 , הוצג במשך השנים במספר דגמים ביניהם עם מנוע בוקסר ohv , ועם מנוע twin sv , אופנוע זה היה ונשאר עד היום יקר בטירוף , אבל הדגם היקר ביותר הוא ה - ss 100 , השעה מאוחרת ואני מאמין שעוד נדון על אופנוע זה כאן בימים הקרובים , ככל שידוע גלגל של כלי זה לא דרך על כביש בארץ הקודש , אבל אם אני טועה ולמישהו יש מידע אחר מבוסס כמובן אשמח לדעת .
נ.ב. ולדימה : אני חושש שקצת מזומנים לא יספיקו , צריך הרבה .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי V8_וחצי » ג' נובמבר 26, 2013 4:50 pm

זאביק, אל תדאג, נשבור את הקופות חזיר, ונוכל לקנות... פוסטר.
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי ufd41 » ג' נובמבר 26, 2013 7:38 pm

תמונה של BROUGH SUPERIOR AUSTIN ENGINE FOUR 1932
שצולמה בביקורי ב NATIONAL MOTORCYCLE MUSEUM BICKENHILL UK
תמונה
מענן מה הסיבה שהרכיבו זוג גלגלים צמודים מאחור.

ושלט הסבר שהיה ליד האופנוע.
תמונה

תמונות נוספות שצילמתי ישנם בארכיון הצילומים שלי אך הוא כרגע תקול אנסה להעלות עוד תמונות בהמשך :D
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי annetzer » ג' נובמבר 26, 2013 8:15 pm

שלום לכולם
ברשותכם שאלה או שתיים: מה עושה את האופנוע הזה "סופריור"? מה הופך אותו ל"יקר בטירוף"? חומרי הבנייה שלו, הטכנולוגיה, הנדירות שלו? לפי מיטב הבנתי, כל אופנוען היה רוצה דוקטי למשל, שמאז ומתמיד היה יקר מאוד ובעל טכנולוגיות מתקדמות. ומה קורה כאן?
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ג' נובמבר 26, 2013 10:10 pm

תודה על ההסבר זאב.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי אריהג » ג' נובמבר 26, 2013 11:10 pm

חיים, בתצלום שלך, של דגם 1932 יש לאופנוע מאחור שני גלגלים צמודים?
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי ufd41 » ג' נובמבר 26, 2013 11:49 pm

אכן.
למה עשו את זה לא יודע.
אולי חיפשו יציבות, או עבירות (שלג,מדבריות)ואולי סתם משקל יתר.
הבנתי שלאופנועים אלו בדרך כלל הוצמדו סירות אולי גם זו סיבה לזה.
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי V8_וחצי » ה' נובמבר 28, 2013 10:35 am

annetzer כתב:שלום לכולם
ברשותכם שאלה או שתיים: מה עושה את האופנוע הזה "סופריור"? מה הופך אותו ל"יקר בטירוף"? חומרי הבנייה שלו, הטכנולוגיה, הנדירות שלו? לפי מיטב הבנתי, כל אופנוען היה רוצה דוקטי למשל, שמאז ומתמיד היה יקר מאוד ובעל טכנולוגיות מתקדמות. ומה קורה כאן?

אני לא יודע לענות לך על זה בבטחון של 100%, אבל ככל הנראה זה שילוב של הגורמים שהם יוצרו בכמויות מאוד מוגבלות, באיכות מאוד גבוהה (יש שיגידו "עילאית", ומכאן כנראה יש קשר לשם), כל אופנוע ייחודי ויוצר לפי המפרט שדרש הלקוח, ולטענתם אין 2 אופנועים דומים, ותמחורם כוון למעמד הסוציו-אקונומי הגבוהה, קשורים למעמדו בקרב אספנים.
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי annetzer » ה' נובמבר 28, 2013 7:47 pm

אם כך, הרוויח את התואר "הרולס רויס של האופנועים" ביושר. אהבתי את החלק בו מתארים את החזרה לייצור הסופריור ss100. ושם הולכים ליישם את מיטב הטכנולוגיות. מנוע, בלמים (4 דיסקים קרמיים לבלם). כל זה בעיצוב השומר על מוטיבים של הדגם המקורי. בעיקר במיכל הדלק. תודה דימה :-)
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי zeev » ו' נובמבר 29, 2013 12:26 am

מעט הרחבה על ההיסטוריה , שלבי היצור , והדגמים של הבראף , את האופנוע הזה תכנן ובנה george brough הוא היה הבן של w.e.brough שהיה איש טכני מוכשר ביותר ובנה פריטים ספורטיביים מוצלחים ומיוחדים .
בהתחלה עבד בראף הצעיר עם אביו ואח"כ הפך לבעלים של המפעל , במפעל השתמשו במנועים v-tvin מתוצרת גאפ , מאג , ומצלס , שיוצרו במיוחד לאופנועים אלה , בנפחים של - 678 ועד 1150 cc . בשנת 1930 יצר המפעל מנוע v-tvin בנפח 498 cc ohv ובשנת 1932 796 נפח 4 צילינדרים וקירור מים , מנוע שנלקח ממכונית אוסטין , באופנוע זה היו 2 גלגלים אחוריים וביניהם רווח של מספר אינצים , כלי זה יוצר במיוחד לחיבור סירה , אבל הדגמים המפורסמים והיקרים ביותר היו ss-80 והיוקרתי ביותר ה - ss 100 , למעשה כתשובה לשאלה למה כלים אלה יקרים בטירוף ומעבר למה שדימה כבר ציין הסיבה שלא נלקחו בחשבון עלויות היצור , בשנה שעברה נמכר ה - ss - 100 באר"הב בערך ב - 230 אלף דולר .
המשך יבוא .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי ufd41 » ש' נובמבר 30, 2013 5:21 pm

למה האופנוע הזה יקר התשובה נמצאת בטבלה המצורפת.
נתוני ייצור
שנה מספר אופנועים שיצרו באותה השנה
1919 0
1920 1
1921 3
1922 103
1923 119
1924 195
1925 168
1926 95
1927 226
1928 155
1929 139
1930 131
1931 117
1932 58
1933 121
1934 104
1935 94
1936 187
1937 173
1938 159
1939 118
1940 10
סה"כ 2476יח'
על פריסה של 21 שנים.
וזה אומר הכל.

ומי שרוצה להתעמק יותר בעניין ייצור אופנוע זה מוזמן להכנס לקישור המצורף.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brough_Superior

ומקרה שקרה לנו בשנת 2012 ביריד בנטלי מארש
ביציאה משם תוך כדי שאנחנון הולכים לכיוון הרכב אנחנו קולטים אופנוע Brough_Superior עומד במגרש חנייה על הדשא.
תוך כדי תנועה לכיוונו אני מוציא מצלמה ומתחיל לצלם תמונה 1 ו2 ו3 והופ האופנוע נופל על הצד.
כנראה שבעל האופנוע או שלא יודע איזה אופנוע יש לו (ואני בטוח שהוא יודע) או שהוא סובל מעודף בטחון עצמי שהוא משאיר אופנוע כזה ללא השגחה ועל אדמה לא יציבה.
על מקרה זה בטח ירחיבו חלק מכותבי הפורום אשר היו באותה שנה ביריד וראו את זה.
כמו שציינתי ארכיון התמונות הממחושב שלי תקול אם אצליח להוציא תמונות של אופנוע זה אעלה אותם
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי zeev » ב' דצמבר 16, 2013 3:48 pm

המשך : בשנת 1938 יצא לשוק ( אם אפשר לקרוא לכמויות קטנות שוק ) בראף עם מנוע 4 צילינדרים וראש שטוח בנפח 996 cc , כמו כן הנעה ב - shaft drive ולא בשרשרת המסורתית , בשנת 1940 הופסק היצור בעקבות פרוץ מלחמת העולם השניה בראשון בספטמבר 1939 , בשנת 1945 עם סיום מלחמת העולם התכוון בראף לחדש את היצור , בעיה באספקת המנועים מנעה את חידוש היצור אשר לא חודש יותר לעולם .
ברשותי רשימה של כל המי ומי אשר רכבו על אופנועים אלה במשך השנים , רוב השמות לא מוכרים לנו ורק שם אחד והוא t.e. lawrence המכונה גם לורנס איש ערב , בבעלותו היו לא פחות מ - 7 אופנועי בראף .
בסרט לורנס איש ערב שיחק השחקן הבריטי פיטר אוטול , אשר למרבה הצער נפטר אתמול 15.12.2013 בגיל 81 , ראיתי את הסרט לפני שנים רבות קשה להגיד שאני זוכר אותו .
למי שבבעלותו אופנוע בראף בפרט ss- 100 מומלץ להמשיך להחזיק אותו שכן המחיר עולה בהתמדה , ואם יש לכם אחד מהאופנועים של לורנס , כמובן עם תיעוד מתאים הרי שתוכלו לראות את עצמכם אנשים עשירים .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: בראף סופיריור חוזרים לשוק!

הודעהעל ידי AKICHU » ב' דצמבר 16, 2013 7:22 pm

לורנס איש ערב נהרג על הבראפ האחרון שרכש ואשר אהב, אפשר להגיד הדרך הכי טובה ללכת


ולך זאב הנה הסרט המלא בשני חלקים
חלק א

חלק ב

אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר


חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron