שלום.
נו סאגה שניה מתחילה .
קישור לסאגה הראשונה למי שלא יודע .
http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A8%D7%A0%D7%95
הסיפור.
יום אחד מיתקשר אלי חבר טוב מהפורום ומספר לי שיש לקרוב מישפחה שלו בארה"ב רולס רויס למכירה.
מיכיון שחברי ידע שאני "זומם" על רולס רויס ישר חשב עלי יצר איתי קשר ושלך לי תמונות כלליות של הרכב.
לאחר מיכן קישר אותי אם בעל הרכב ואני המשכתי מיכאן את הליך רכישת הרכב.
מה שקרה בפועל זה דבר מכוער לגמרי ותיכף תבינו.
ושלא תבינו לא נכון! אני מדגיש שאת מה שאני כותב אכשו החבר שלי לא יודע עד היום וזה לא אשמתו ולדעתי הוא יכעס על מה שקרה ולא עלי!!!
וזה הסיפור .
אחרי ההכרות הראשונה ניהלתי הרבה שיחות טלפון אם המוכר בארה"ב שאגב הוא ישראלי לשעבר מכונאי בפנסיה שהיגר לארה"ב לפני הרבה שנים ואת זה שהוא מכונאי גיליתי רק אחרי שהרכב הגיע לישראל. אגב שמו של המוכר הוא יודה.
מיכיון שקיבלתי הרבה תמונות כלליות על הרכב שעשה רושם לא רע אם פוטנצייל טוב לשיפוץ סגרתי עיסקה ורכשתי את הרכב.
יודה הסביר לי מיספר רב של פעמים שהרכב מבחינה מכנית מצוין הכול תקין הכול עובד צמיגים חדשים מצבר חדש וכו'.
הדברים היחידים שיש לסדר ברכב הם
א] קאליפר של הבלמים בגלגל קדמי ימין תפוס וצריך לשפץ אותו.
ב] צריך לעשות לאוטו פחחות וצבע ואין רקבונות .
ג] יודה הדגיש בפני שהרכב אמנם בניורק אבל לא נסע בניורק ביכלל והגיע מאזור פלורידה היכן שהשמש זורחת כלומר לא סובל מבעיות חלודה מהמלח על הכבשים.
עד כאן הכול טוב ויפה.
קניתי שילמתי והרכב נישלח אחר כבוד אלי לארץ בעזרתו של ליעד התותח אני מדגיש תותח ולא תותחת!!!
לא אכנס לסיפור של המישלוח כי גם המישלוח היה סרט שחור אולי בפעם אחרת.
שיחררתי את הרכב מהמכס והבאתי אותו לביתי .
למחרת היום לקחתי אותו למוסך שלי והרמתי אותו על הליפט לאבחן את הנזק מהבלם קדמי ימין כפי שאמר לי יודה. ובאותו רגע חשכו עיני וואלה איזה חורבה הבן זונה הזה מכר לי! חתיכת רמאי, גנב ,ושקרן ושפשוט לא יאמן!!!
הנזק ברכב עצום! חד משמעית הרכב מבחינה מכנית קטסטרופה והאמת שבארה"ב היה לא נוסע אלה טס לפרוק בקיצור הבן יונה הזה האכיל אותי אים מצקת הר של חרטות וזיבולי שכל.
לי הסביר שקאליפר אחד תפוס והאמנתי לו כי הוא "ישראלי "לשעבר עלק פטריוט אולי פטריוטיזי +
אני נסעתי סיבוב קטן על הרכב והרגשתי שהוא לא נוסע טוב. כאשר ניסנו לדחוף את האוטו לליפט 10 אנשים לא הצליחו להוזיז אוטו,
הדבר היחידי שהוזיז אוטו זה המנוע המיפלצתי שיש לרולס 7000 סמ"ק.
לסיכום כול מערכת הבלמים הרוסה טוטלית מא' ועד ת' הכול משאבות כולם תפוסים ולא אחת כול הצנרת מתכת רקובה עד היסוד ונזק ענק בכול המערכת ההידראולית עקב שימוש בנוזל בלמים לא מתאים ושאסור לשימוש ברכ הזה לפי הורואות יצרן.
בשורה תחתונה אכלתי אותה בגדול וניכנסתי לאין כניסה.
אם היתי יודע את האמת לא היתי קונה את הרולס ביכלל.
נכון להיום אני עומד בפני עובדה קיימת וזה מה יש אין ברירה הולכים על שיפוץ מקיף.
תחילה הערכת נזק.
א] כול מערכת הבלמים
ב] כול מערכת הצנרת בלמים
ג] שיפוץ כול הקאלפרים מלפנים 4 קאליפרים ומאחור 2 כפולים ועוד מערכת בלם יד ניפרדת
ד] כול המערכת ההידראולית של הרכב [דומה לסיטרואן רק יותר חכם ויותר אמין ]
ה] כול המשאבות שקשורות למערכת כולל אקומולטורים שסטומים ווסתי לחץ עסק יקר ומסובך
בנוסף כול החלונות חשמל לא עובדות הכול תפוס מחוסר שימוש וחלודה
הנעילה מרכזית שבורה
מנעולי דלתות שבורים לא ניתן לנעול ולפתוח את הרכב אם מפתח תבינו בהמשך.
אני לא הבנתי ואתם תראו בתמונות למה קשרו חוטים לכפתורי הנעילה של הדלתות , וכמובן שאלתי והתשובה היתה שהמפתחות ברכב והמצבר מנותק ואם חלילה ינעל הרכב לא יוכלו לפתוח . שקרן בן אלף שקרנים הכול שבור בלי שום אפשרות לפתוח אם יטרקו דלת והחוטים הם ההצלה היחידה לשיחרור הנעילה.
חוץ מהמנוע והגיר שעובדים יפה כול הרכב חרבנה אמיתי ואין לי ברירה ואני נעלץ לשפץ את כולו.
אכשו אחרי ששיטפתי אותכם בצורה שהאכילו אותי אין לי ברירה ואני ניכנס לשיפוץ כללי של הרכב , וכמובן זה סיפור בהמשכים
שם הסיפור חסמבה בארץ הרולס.
בתור התחלה תמונות ממצבו הכללי של הרכב.
סתם קוריוז, כאשר התחלתי את מסע חיפוש החלקים באנגליה וארה"ב הגעתי לסוחר חלקי חילוף בארה"ב שתוך כדאי שיחה הוא שואל אותי אם הכב היה שיך למישהוא בשם יודה מה היסתבר שיודה המוכר ידע את מצבו האמיתי של הרכב למעשה יותר מיזה! אפילו הזמין את כול החלקים שצריך, חברה רשימה מפה ועד החלל וחזרה ובסוף מכר לי את הרכב כלומר הוא ידע בדיוק את המצב האמיתי של הרכב ורימה אותי ביודעין אני אגב שוקל עדיין מה לעשות בנידון.
בברכה בני ל.