פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

המכונית לא מניעה? האופנוע משתעל? הפורום הטכני נועד לכל שאלה ולתמונות של תהליכי שיפוץ

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ה' ספטמבר 01, 2011 11:59 pm

שלום

תושבת פנס אחורי ומספר עברה הסרת צבע, ליטוש וציפוי כרום (הציפוי נעשה בגלוונומטה):
תמונה


תמונה


הקליפרים (שלושה, תוצרת ברמבו) פורקו, נוזל הבלמים נוקז, נשלחו לניקוי בהתזת סודה ועתה נשלחים לצביעה (הברגים בתמונה "סותמים" את ההברגות בכדי להצבע היכן שלא צריך). הצבע השחור נותר שכן בוצע הליך אנודייז במקור:
תמונה


תושבת פיירינג, לוח מחוונים ופנס נצבעה והורכבה וכן מיסבי כידון (עליון ותחתון).
תמונה


תמונה


תמונה

תמונה

תושבות - שלוש תושבות שונות מחוברות ליחידה הראשית - תושבת פיירינג, פנסי איתות ולוח מחוונים:
תמונה


תמונה


תמונה


תמונה



מתלה אחורי - תותבי כיוון קדמי לוטשו והורכבו:
תמונה


תמונה


תמונה


תמונה


תמונה


תמונה


חלקי אלומיניום שונים לאחר ניקוי בהתזת סודה:
תמונה


השמאלי, מלוטש חלקית, הימני, ישר אחרי התזת סודה:
תמונה


שניהם מלוטשים (קשה להראות בתמונה עד כמה...):
תמונה


חלקי האלומיניום מותזים בספריי לק, למניעת התחמצנות/חלודת אלומיניום:
תמונה


המשך - תושבת קליפר אחורי:
תמונה


החלק העליון לאחר כמה שניות ליטוש, לעומת התחתון - ישר אחרי התזת סודה:
תמונה


מוכן להרכבה:
תמונה


מורכב:
תמונה


מגן שרשרת - התהליך ה"רגיל" - ניקוי בהתזת סודה, ליטוש ושליחה לציפוי כרום. מלתעות כיוון ציר גלגל אחורי מותקנות.
תמונה


תושבת מצבר - גומי (אין שם שום דבר מיוחד, סתם חתיכת גומי מונחת אבל... היא מקורית וחדשה ):
תמונה


פנס קדמי הותקן רק כדי לבדוק סימטריה... בקרוב הוא יפורק ויחודש:
תמונה


תמונה


תושבת חיזוק תחתונה לכנף אחורית - לאחר ציפוי:
תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ש' ספטמבר 03, 2011 10:38 pm

סופי שבוע הם דבר טוב... ליונתן אין גן והוא מתפנה לעבודה על הדוקאטי.

היום יונתן התמקד בנושא הבלימה... לשמחתי הבעלים הקודמים של האופנוע צייד אותי במלאי גדול של חלקים ספייר, משאבות בלם שונות ואינספור צינורות ומתאמים. יונתן בדק חלק חלק, עזר לי לפרק את הצינורות מהמשאבות ומהמפצלים ולהכין את החלקים לשיפוץ.

חלקי הפנים של המשאבות והמפצלים פורקו והגומיות יוחלפו בחדשות. השבוע הן יזכו להתזת סודה, לקראת צביעה.

הברגים יישלחו לניקוי בחומצה וציפוי אבץ, כמובן :D

תמונה


נראה לי שצריך להחליף צינור... הוא "קצת" ישן:
תמונה

תמונה

תמונה


תמונה


תמונה


תמונה


לקראת התזת סודה ולאחר מכן, צביעה:
תמונה

אחת המשימות לשבוע זה - שיפוץ בולמים אחוריים:
תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ש' ספטמבר 03, 2011 10:58 pm

ניצחת אותי בחלקים ישנים - בביאנקי שלי כשקניתי אותה, הותקן צמיג (אחד לפחות) מקורי שיוצר ב-1981 :D
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » א' ספטמבר 04, 2011 7:58 pm

רועי צוקרמן כתב:ניצחת אותי בחלקים ישנים - בביאנקי שלי כשקניתי אותה, הותקן צמיג (אחד לפחות) מקורי שיוצר ב-1981 :D


אחד זה לא נורא... זה רק רבע! :lol:

החלטתי לוותר על התזת הסודה על חלקי אלומיניום שונים לטובת ליטוש עם דרמל, שכן הם עברו תהליך של אנודייז שעשה להם רק טוב... לכן ניקיתי אותם טוב טוב (מים, טינר, מברשת ברזל עדינה, מברשת שיניים) ולאחר ייבוש ליטשתי עם מלטשת עדינה בכדי להכין את השטח לייסוד וצביעה.

הקליפרים עצמם כבר עברו ניקוי בהתזת סודה (למרות שגם הם עברו תהליך אנודייז) והם ייצבעו במהלך השבוע ביחד עם החלקים הנ"ל.

לאחר הצביעה, גומיות חדשות, שיפוץ בוכנות וכו'... אתעד את התהליך :)

ליאור.

תמונה

תמונה

תמונה

להלן סוגים שונים של מברשות דרמל לשימוש, לפי סוג השטח הרצוי. המברשות בצבע הזהוב רכות יותר מאלו הכסופות, לביצוע ליטושים עדינים יותר:

תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » א' ספטמבר 04, 2011 9:53 pm

האמממ... דילמה.. אשמח לעצתכם...

המצב הקיים - זוג בולמי קוני, "שיפור" מקורי ל-900SS ודומיו.

הכרום קיבל קצת "ג'ינג'ים" אך נראה שעם עבודת ליטוש אוכל להגיע לתוצאות לא רעות, כנ"ל לגבי חלקי האלומיניום והקפיץ. הבעיה עם 'לא רעות' היא שהכרום לא יהיה מושלם שכן יש מקומות בהם ליטוש לא יעזור וככל הנראה יהיה צורך לצפות חלק מהחלקים מחדש...

בנוסף, אני רוצה להחליף את כל האטמים והגומיות בבולמים. אם כבר, אז כבר...

עלות סט שיפוץ לבולמים הינה כ-$80 לבולם, לארץ זה יגיע (משלוח + מיסים) למשהו כמו 900-1000ש"ח.

עלות ציפוי כרום מחדש הינה כ-300-400 ש"ח.

עלות צביעת הקפיצים בצבע מתאים (מינרלי, גמיש) - כ-100-150 ש"ח.

עלות עבודה - כך וכך שעות שינה :)

סביב ה-1500ש"ח והתוצאה תגיע לבערך 95%-90% מהשלמות שאני מחפש.

עלות זוג בולמים חדשים בייצור חדש הינה כ-1600 ש"ח, יש מישהו שיוכל להביא לי אותם כך שהמס נחסך.

השיקולים - עלות, די אותו דבר...

תוצאה - אין כמו חדש...

סיפוק - אין כמו שיפוץ....

מבולבלים? גם אנחנו :)

דעתכם?

תמונה

ליטוש בדרמל, לפני ליטוש עדין עם משחות, מה שיביא את הכרום למצב יפייפה (מה שלא רואים זה את הצד השני בו הכרום פגום...).

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי רועי » א' ספטמבר 04, 2011 10:20 pm

מאיפוא לאיפוא המשלוח ?
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ג' ספטמבר 06, 2011 10:24 pm

מטעמי בטיחות והעובדה שבכל זאת, בולמים מחליפים מדי פעם... הזמנתי חדשים :)

חשמל... חשמל.. תמיד אתגר :idea:

ראשית, בחינת המצב הקיים... יש לי צמות של שני אופנועים כמעט זהים (האחד SSD והשני SD), משתיהן אמצא את החוטים והרכיבים במצב הטוב ביותר ואשקם את החיווט.
תמונה


המכלולים האלקטרונים השונים כגון הווסת, מודול ההצתה וכו' עברו התזת סודה (עשויים אלומיניום) וילוטשו בקרוב. יתר החלקים יחודשו גם הם.
תמונה


הקויל במצב לא משהו (ויזואלית..) ולאחר ניקוי במברשת ברזל עברתי עליו עם מברשת ליטוש (דרמל) ומשחת ליטוש עדינה. נראה שזה יעשה את העבודה...
תמונה

תמונה


חלקי המתכת השונים הקשורים לצמה מויינו והם יישלחו מחר בבוקר לניקוי בחומצה ולאחר מכן ציפוי אבץ.
תמונה


תושבות שונות ייבנו בכדי להרכיב את המכלולים החשמליים עליהן. במקור הן ממוקמות באופן שניתן לראות אותן כשמסתכלים על האופנוע וחוטים ביצבצו מכל מקום... אני רוצה להגיע למראה נקי ככל שניתן ולכן ריתכתי מבעוד מועד אוזניים שונות לשלדה ועתה, מנייר וקרטון "ייצרתי" תושבות. השלב הבא יהיה ייצור שלהן מפח מגולוון, צביעה והרכבה.
תמונה

תמונה

לשמחתי מצאתי רגליות חדשות. יש שני דגמים... ישרות - למטיילים, מתקפלות - למשכיבים . אני מהמטיילים אבל שיהיה... לפחות ארגיש על הקצה
תמונה


דוגמא לדברים ש"קשה" לי לוותר עליהם.... בתמונה נראה כיסוי פלסטיק של הציר האחורי. נראה כי בעברו הוא עבר התעללות כלשהי ממברג וכו', בכדי לפתוח אותו... הזמנתי זוג כיסויים חדשים...
תמונה


דילמה נוספת....

בעבר רכשתי צינורות בלם הכי טובים שאפשר לקנות לדוקאטי הזה. מה שכן... הם נראים חדשים מדי לאופנוע הזה.. אין כמו הגומי הישן והטוב (נגיד...) כדי להוסיף למראה האותנטי... ושוב התלבטות... ללכת על הטוב יותר (גם פונקציונלית, הם לא "מתנפחים" בזמן עבודה ומשפרים את הלחץ על הקליפר ומכך את הבלימה) או על המראה המקורי...
תמונה


תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי רועי » ד' ספטמבר 07, 2011 11:14 pm

שאלה -
חלק שמשולב ברזל + אלומיניום, לא ניתן להפרדה. האם ניתן לצפות את הברזל באבץ ?
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ה' ספטמבר 08, 2011 8:11 am

רועי כתב:שאלה -
חלק שמשולב ברזל + אלומיניום, לא ניתן להפרדה. האם ניתן לצפות את הברזל באבץ ?


בעקרון זה אפשרי, מה שיקרה זה שרק חלק הברזל יקבל את האבץ בשל התהליך שנעשה במהלך ציפוי האבץ, האלומיניום יזכה לניקוי טוב בחומצה...

שים לב שאם מדובר בסגסוגת אלומיניום יכול להיות שהוא "יתלכלך" באבץ במהלך התהליך ולא תצא תוצאה יפה. במקרה הזה אפשר ללטש רק אותו ולהגיע למצב ראשוני בקלות.

ליאור.
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ב' ספטמבר 12, 2011 8:02 pm

המשך תשתיות, חשמל ושות'...

כך נראה איזור הווסתים, מודול הצתה, ריליי וכו' לפני:

תמונה


החלקים למטה הינם התושבות, ברגים וכו' של כל מה שקשור לחשמל:
תמונה


הכל נשלח לניקוי בחומצה וציפוי אבץ (עם עוד כמה חלקים על הדרך), להלן...
תמונה


תמונה


המטרה היא להשתמש כאמור ככל שניתן בחלקים מקוריים ו/או כאלו שהיו עם האופנוע. על הבלינקר רשום Made in US ואין לי מושג מה היה שם במקור... ולכן הוא זכה לחידוש קוסמטי (אגב, בדוקאטי השני היה את אותו חלק בדיוק...):

הבלינקר קיבל קצת חלודה שטחית עם השנים ולכן לוטש באמצעות דרמל, מברשת ברזל נחושת (משמע, לא קשה מדי, לא רכה מדי וכן המחברים זכו לליטוש (הרחוק - מלוטש, הקרוב, לפני ליטוש):
תמונה


על השפה העליונה ניתן לראות את ה"ג'ינג'ים" שדרשו ליטוש:
תמונה


לוטשו.
תמונה


מוכן, כחדש (בתמונה הראשונה, חדי העין יוכלו להבחין במיקום החלק הזה במקור):
תמונה


תמונה


תושבת צמת החשמל המרכזית הורכבה וכן תושבות שני הרזיסטורים שיעברו גם הם חידוש (תמונות תהליך בהמשך):
תמונה


בתמונה הראשונה בתגובה למעלה ניתן לראות איך היה נראה החלק לפני הליטוש וציפוי האבץ. כאן, אחרי, מורכב.
תמונה


הרזיסטורים, תהליך החידוש, בקרוב.
תמונה



תמונה



"פקק" פתח כיוון המתלה האחורי היה פגום (תוצאה של הוצאתו בעזרת מברג/כלי כלשהו בחייו הקודמים...) היום הגיעו פקקים חדשים וכן פקקים לקליפ-אונ'ס:

תמונה


לפני:

תמונה


אחרי, חדש דנדש. לרבות ברגי חיזוק מנירוסטה:
תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ב' ספטמבר 12, 2011 9:52 pm

המנוע בשלב הראשון יעבור התזה של סודה לשתייה, תהליך דומה להתזת חול אך ללא פגיעה באלומיניום, פלסטיק, ניקל וכו'. התוצאה במקרה והאלומיניום נקי מקורוזיה תהיה מוכנה לליטוש. במקרה של קורוזיה, ניתן להשתמש במדייה חזקה יותר כגון אלומיניום אוקסייד או פשוט ללטש קצת יותר :)

ההכנה הנדרשת לנ"ל היא אטימה מוחלטת של כל הפתחים (השתמשתי באיזולירבנד "חבלה"), מעבר על כל בורג ובורג ולוודא שהם סגורים היטב ושאין חופשים בשום מקום אליהם יכולה להכנס סודה. היתרון בסודה היא שנגידדדדד והיא כן חדרה לאנשהו, כנראה שלא יקרה כלום, היא מתמוססת בנוזל.

לאחר שהמנוע יחזור, אפרק את כל הכיסויים, מכסים וכו' (שסתומים, Bevel, כיסויי צד), סעפות, סטרטר ובעצם את כל מה שניתן לפרק בכדי להביאם למצב חדש ככל שניתן.

אני עדיין שוקל את האפשרות לוותר על הסטרטר ולהשאר רק עם קיק (לאופנוע יש גם וגם) לטובת משקל ומראה מנוע נקי ויפה יותר (לדעתי...) כפי שהיה בדגמי ה-SS ובדגמים שונים.

סטנד המנוע יאפשר הרמה קלה (ריתמות שירוצו לאורך הסטנד להרמה קלה של שני אנשים).

בתקווה שביום שישי יתפנה מר-בחור מתיז סודה ויעשה לי את המנוע... אם לא, באחד מימי השישי הקרובים :)

ליאור.

הפתחים השונים נאטמים באיזולירבנד חבלה:
תמונה

תמונה

תמונה


זוכרים את הפקק של פתח כיוון המתלה?... מסתבר שהוא בדיוק(!) באותו קוטר כמו פתח הפליטה... תענוג :)
תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ג' ספטמבר 13, 2011 9:25 pm

וורום וורום... הגיעו האגזוזים החדשים 8)

תמונה

תמונה

תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ד' ספטמבר 14, 2011 10:03 pm

הגיעו הבולמים ואיתם עוד כמה חלקים :) :smoke:

קיטים לשיפוץ משאבת בלם מרכזית ומשאבה אחורית, בוכנות קליפר (שישייה), פטמות ניקוז מטיטניום (לא נאכלות בזמן ההברגה שלהן ולא פוגעות באלומיניום...), ברגי נירוסטה ייעודיים לרגלית המרכזית, שייבות - גומי, פלסטיק ונחושת (הנחושת - לברגי צינורות הבלם) ו... עוד כל מיני...

(המצלמה עדיין לא מתפקדת... תמונות מהטלפון הנייד )

תמונה


תמונה


תמונה


תמונה

לאחר הברגת ברגי הרגלית המרכזית ואבטחתם, הגיע הזמן למקם את הקפיץ במקום. לשם כך השתמשתי בכלי ייעודי למתיחת קפיצים, ניתן לרכישה באיביי וכמעט בכל חנות חלפים לאופנועים בחו"ל.

תמונה


מיקום הקפיץ בצד אחד (זה עם כמה שפחות גישה), תפיסה של הקצה עם כלי המתיחה
תמונה


מתיחה עד להגעה לחיבור מהצד השני ופשוט "להניח" את קצה הקפיץ במקומו
תמונה


שחרור הכלי הייעודי ע"י דחיפה קדימה והצידה
תמונה


הופ הופ, קפיץ חדש, במצב עבודה. משמאלו, בורג הנירוסטה של הרגלית. נראה שהקפיץ נוגע בשלדה ועם הזמן הוא עלול לפגוע בצבע ולכן, אדביק שם.. משהו (עדיין לא בטוח מה :roll: ) בכדי למנוע את הבלתי נמנע...
תמונה


החלפת סטופרים - מישהו מתישהו שם שתי פיסות מתכת כסטופרים... אחליף אותם בחתיכות אוקולון (הגלילים השחורים בתמונה). לצורך ההתאמה אחרוט אותם למידה של 0.3 מ"מ יותר ממידת התושבת ואכניס אותם בדפיקה קלה פנימה. אתעד בהמשך.

תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ו' ספטמבר 16, 2011 7:59 pm

מערכת החשמל - המשך.

לדוקאטי יש "משולש" באיזור השלדה הקדמי בו מרוכזת מערכת החשמל. בפועל זה נראה כמו בליל חוטים ורכיבים, כך זה מקורי ולדעתי זה 'מפריע' למראה הנקי.

החלטתי להעתיק את רוב מערכת החשמל לאיזורים אחרים בשלדה, בעיקר על הפס שמתחת למיכל הדלק, כפי שמתבצע בדגמי דוקאטי אחרים.

לשם כך, הכנתי מבעוד מועד מספר תושבות אליהן תחובר המערכת, אשר רותכו לשלדה לאורך הקורה המרכזית.

דוגמא לאיך זה נראה לפני התהליך, שימו לב לאותו משולש המרכז רכיבים שונים... בנוסף ניתן לראות בתמונה השנייה איזה סלט הלך שם...
תמונה


תמונה




במקור, את הקוייל ואת מודול ההצתה מחברים לתושבת אלומיניום ייעודית, אחת בכל צד של האופנוע, כשהמודול פונה לצד החיצוני (המדבקה הצהובה של - Bosch בתמונה למעלה).

בכדי להתאים את התושבת המקורית לזו שריתכתי לשלדה, חיררתי חור נוסף על-פי חורים שקדחתי בתושבת שבשלדה. היתרון באלומיניום הוא שאת ה"שאריות" אפשר במקרים רבים לנקות עם סכין יפני שכן מדובר במתכת רכה יחסית.
תמונה


תמונה


תמונה


תמונה


החלטתי להפריד בין הקוייל למודול ההצתה, שיזכה לתושבת קאסטום.

הקוייל הורכב לתושבת ומשם לתושבת השלדה הייעודית.
תמונה


הרכבת מיכל הדלק בכדי לבדוק מרווחים, הכל טוב (לא היה, נגע, שמתי ספייסר קטן לקוייל )
תמונה


בעייה צצה כשראיתי שתושבות האלומיניום המקוריות, המשותפות לקוייל ולמודול ההצתה זהות ואין ימין-שמאל...

בשל היות התושבת "רכה" למדי, כיפפתי את האוזניים לכיוון השני וקדחתי גם בה חור נוסף לצורך חיבור לשלדה.
תמונה


תמונה


חיבור לשלדה עם ברגי נירוסטה.
תמונה


בדיקת התאמות ומרווחים - הכל טוב.
תמונה


כמובן שהקויילים יעברו תהליך של חידוש קוסמטי
תמונה


תמונה


השלב הבא - בניית תבנית לתושבות לקויילים.


התושבות עצמן ייבנו מאלומיניום (חיתוך מפלטה וקידוח חורים, זה החלק הפשוט )

השתמשתי בקרטון קשיח בכדי לסמן את הקווים הכללים של הקוייל, במטרה להוציא "אוזן" בחלק העליון המרכזי לחיבור לשלדה וכן שני חורים לקיבוע המודול.

מכאן, חירור באמצעות כלי ייעודי (מחורר? יש לזה שם? ) בכדי לחורר את החורים.
תמונה


תמונה


תמונה


תמונה


תמונה





בדיקת התאמות.

תמונה



תבנית תושבות מוכנות.
תמונה


תמונה


המטרה הושגה - מכלולי החשמל השונים הועתקו מאותו איזור "משולש" וכך ייוותר מראה נקי, ללא שום חוטים, מכלולים וכו' למעט שלדה ומנוע.

תמונה


חידוש הרזיסטורים.
תמונה



הרזיסטור עשויי ממשהו שמרגיש כמו חרסינה... ולכן לקח לי זמן מה למצוא איך לנקות אותו.. חומרים שונים שניסיתי וכן נייר שיוף עדין פשוט לא דיגדגו לו.

אם אין אני לי, דרמל לי :)

ראשית, מרחתי מעט משחת ליטוש בכדי לעדן את המגע בין המלטשת לרזיסטור.
תמונה


להלן המלטשת בה השתמשתי, ניתן לראות את הרזיסטור התחתון מתחיל לקבל סימני חיים...
תמונה


תמונה


סיום.
תמונה



מורכבים על השלדה באמצעות ברגי נירוסטה לתושבות ייעודיות אשר נוקו בחומצה ועברו ציפוי אבץ (גילוון)
תמונה

חידוש "צומת" (אם מישהו יוכל להרחיב לגבי השימוש של הרכיב, הוא יבורך):

זהו המצב הראשוני. בתמונה יש שניים, אחד מכל אופנוע, לשם המחשת מצב ה"לפני":
תמונה


ראשית, ניקוי הפלסטיק באמצעות מגבונים לחים (עם אלכוהול או בלי, עם בישום או בלי, הכל הולך ). בהמשך, ניקוי באמצעות מברשת עגולה - נחושת (רכה יחסית ולא פוגעת בפלסטיק):
תמונה


השלב הבא, ניקוי החלק המתכתי באמצעות מלטשת שולחנית
תמונה



תמונה


איזורים אליהם המלטשת הנ"ל לא הגיעה השתמשתי שוב בדרמל, עם מברשת קשה יותר המתאימה לליטוש/ניקוי מתכת
תמונה


איזורי פינות ואיזורים אליהם הנ"ל לא מגיעה, זכו לטיפול מברשת מתכת בעלת צורה אחרת. העבודה איתה הינה במהירות נמוכה יחסית לקודמתה, כדי שלא "תפתח"
תמונה


החלק המתכתי מוכן.
תמונה

תמונה


המשך ניקיון הפלסטיק, הפעם איזורים שלא ניתן היה להגיע אליהם עם המברשת העגולה, יזכו לטיפול של מברשת צרה (במהירות נמוכה)
תמונה


תמונה


עתה, בכדי להחזיר לפלסטיק את הברק, שימוש במברשת ליטוש רכה, עם משחת ליטוש לבנה
תמונה


כך זה נראה לאחר הליטוש. כאן, שוב השתמשתי במגבונים לחים לניקוי המשחה ולאחר מכן בנייר סופג להשלמת ההברקה
תמונה


מוכן, בערך.
תמונה


תמונה


תמונה


תמונה

בכדי למנוע חלודה/התחמצנות עתידית של חלק המתכת, למרות היותו מגולוון (ייתכן ונפגעה שכבת האבץ ותפקודה במהלך הליטוש), התזת לק שקוף
תמונה


ועכשיו, כשהכל מוכן, נקי, יבש ומותקן, זהו
תמונה


תמונה
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

Re: פרויקט שיפוץ דוקאטי 900 שנת 1982

הודעהעל ידי lior_baruch » ש' ספטמבר 17, 2011 10:37 pm

התחלתי לעבוד על חידוש שתי יחידות מודול ההצתה.

בתחילה, ליטוש במלטשת מברשת ברזל ואז....
תמונה

תמונה

הציקה לי העובדה שהמדבקה במצב גרוע למדי ולכן החלטתי "לייצר" חדשה.

ראשית, סריקה של החלק בסורק.

תמונה


שנית, לקיחת מידות המדבקה עצמה וסוגי הכתב השונים.
תמונה

תמונה

השלב הבא - פוטושופ... מציאת הגוון הנכון כפי שהיה חדש (השתמשתי בתמונות של חלקי בוש שונים מהאינטרנט), התאמת הפונטים והגדלים, את הלוגו מצאתי בקלות באמצעות Google Images והופ, יש קובץ מוכן להדפסה (בגודל וברזולוציה גבוהה המתאימה להדפסה איכותית...)

תמונה

ועכשיו.. נשאלת השאלה... מישהו מכיר בית דפוס שידפיס לי את הנ"ל בכמה עותקים? :D

שבוע טוב!

ליאור.
חלומות נועדו להגשמה

http://www.BackOnTwo.com
סמל אישי של המשתמש
lior_baruch
 
הודעות: 333
הצטרף: ב' אפריל 21, 2008 9:43 pm
מיקום: צילינדר מספר 8

הקודםהבא

חזור אל פורום שפץ זאת בעצמך

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים

cron