מערכת החשמל - המשך.
לדוקאטי יש "משולש" באיזור השלדה הקדמי בו מרוכזת מערכת החשמל. בפועל זה נראה כמו בליל חוטים ורכיבים, כך זה מקורי ולדעתי זה 'מפריע' למראה הנקי.
החלטתי להעתיק את רוב מערכת החשמל לאיזורים אחרים בשלדה, בעיקר על הפס שמתחת למיכל הדלק, כפי שמתבצע בדגמי דוקאטי אחרים.
לשם כך, הכנתי מבעוד מועד מספר תושבות אליהן תחובר המערכת, אשר רותכו לשלדה לאורך הקורה המרכזית.
דוגמא לאיך זה נראה לפני התהליך, שימו לב לאותו משולש המרכז רכיבים שונים... בנוסף ניתן לראות בתמונה השנייה איזה סלט הלך שם...
במקור, את הקוייל ואת מודול ההצתה מחברים לתושבת אלומיניום ייעודית, אחת בכל צד של האופנוע, כשהמודול פונה לצד החיצוני (המדבקה הצהובה של - Bosch בתמונה למעלה).
בכדי להתאים את התושבת המקורית לזו שריתכתי לשלדה, חיררתי חור נוסף על-פי חורים שקדחתי בתושבת שבשלדה. היתרון באלומיניום הוא שאת ה"שאריות" אפשר במקרים רבים לנקות עם סכין יפני שכן מדובר במתכת רכה יחסית.
החלטתי להפריד בין הקוייל למודול ההצתה, שיזכה לתושבת קאסטום.
הקוייל הורכב לתושבת ומשם לתושבת השלדה הייעודית.
הרכבת מיכל הדלק בכדי לבדוק מרווחים, הכל טוב (לא היה, נגע, שמתי ספייסר קטן לקוייל )
בעייה צצה כשראיתי שתושבות האלומיניום המקוריות, המשותפות לקוייל ולמודול ההצתה זהות ואין ימין-שמאל...
בשל היות התושבת "רכה" למדי, כיפפתי את האוזניים לכיוון השני וקדחתי גם בה חור נוסף לצורך חיבור לשלדה.
חיבור לשלדה עם ברגי נירוסטה.
בדיקת התאמות ומרווחים - הכל טוב.
כמובן שהקויילים יעברו תהליך של חידוש קוסמטי
השלב הבא - בניית תבנית לתושבות לקויילים.
התושבות עצמן ייבנו מאלומיניום (חיתוך מפלטה וקידוח חורים, זה החלק הפשוט )
השתמשתי בקרטון קשיח בכדי לסמן את הקווים הכללים של הקוייל, במטרה להוציא "אוזן" בחלק העליון המרכזי לחיבור לשלדה וכן שני חורים לקיבוע המודול.
מכאן, חירור באמצעות כלי ייעודי (מחורר? יש לזה שם? ) בכדי לחורר את החורים.
בדיקת התאמות.
תבנית תושבות מוכנות.
המטרה הושגה - מכלולי החשמל השונים הועתקו מאותו איזור "משולש" וכך ייוותר מראה נקי, ללא שום חוטים, מכלולים וכו' למעט שלדה ומנוע.
חידוש הרזיסטורים.
הרזיסטור עשויי ממשהו שמרגיש כמו חרסינה... ולכן לקח לי זמן מה למצוא איך לנקות אותו.. חומרים שונים שניסיתי וכן נייר שיוף עדין פשוט לא דיגדגו לו.
אם אין אני לי, דרמל לי
ראשית, מרחתי מעט משחת ליטוש בכדי לעדן את המגע בין המלטשת לרזיסטור.
להלן המלטשת בה השתמשתי, ניתן לראות את הרזיסטור התחתון מתחיל לקבל סימני חיים...
סיום.
מורכבים על השלדה באמצעות ברגי נירוסטה לתושבות ייעודיות אשר נוקו בחומצה ועברו ציפוי אבץ (גילוון)
חידוש "צומת" (אם מישהו יוכל להרחיב לגבי השימוש של הרכיב, הוא יבורך):
זהו המצב הראשוני. בתמונה יש שניים, אחד מכל אופנוע, לשם המחשת מצב ה"לפני":
ראשית, ניקוי הפלסטיק באמצעות מגבונים לחים (עם אלכוהול או בלי, עם בישום או בלי, הכל הולך ). בהמשך, ניקוי באמצעות מברשת עגולה - נחושת (רכה יחסית ולא פוגעת בפלסטיק):
השלב הבא, ניקוי החלק המתכתי באמצעות מלטשת שולחנית
איזורים אליהם המלטשת הנ"ל לא הגיעה השתמשתי שוב בדרמל, עם מברשת קשה יותר המתאימה לליטוש/ניקוי מתכת
איזורי פינות ואיזורים אליהם הנ"ל לא מגיעה, זכו לטיפול מברשת מתכת בעלת צורה אחרת. העבודה איתה הינה במהירות נמוכה יחסית לקודמתה, כדי שלא "תפתח"
החלק המתכתי מוכן.
המשך ניקיון הפלסטיק, הפעם איזורים שלא ניתן היה להגיע אליהם עם המברשת העגולה, יזכו לטיפול של מברשת צרה (במהירות נמוכה)
עתה, בכדי להחזיר לפלסטיק את הברק, שימוש במברשת ליטוש רכה, עם משחת ליטוש לבנה
כך זה נראה לאחר הליטוש. כאן, שוב השתמשתי במגבונים לחים לניקוי המשחה ולאחר מכן בנייר סופג להשלמת ההברקה
מוכן, בערך.
בכדי למנוע חלודה/התחמצנות עתידית של חלק המתכת, למרות היותו מגולוון (ייתכן ונפגעה שכבת האבץ ותפקודה במהלך הליטוש), התזת לק שקוף
ועכשיו, כשהכל מוכן, נקי, יבש ומותקן, זהו