לשמחתי הרבה, בין עיסוק לעיסוק מצא יונתן קצת זמן לעבוד על האופנוע ובמקרה הייתי שם כדי לצלם את ההתקדמות...
היום היה יום אתגרים... חלקי הפיבר השונים שנרכשו מחנויות אלו ואחרות בחו"ל מגיעים ללא קדחים/פתחים/חורים וכל התאמה נעשית ידנית.
ברוב המקרים אין מקום לטעות וחור אחד לא במקום והלך החלק (במשקף, לדוגמא) ובחלקים אחרים אם יש טעויות ייתכן ויהיה ניתן לתקנן (פיבר, כאמור).
התחלתי מהתאמת מיכל הדלק לשלדה מבחינת התושבות. ראשית קדחתי בבסיס המיכל (במקום בו יש סף, ללא קרבה למיכל עצמו) שני חורים לטובת תושבות אחוריות המקובעות ע"י גומיה ייעודית מהתושבות לשלדה. בנוסף, המיכל "מונח" בחלקו האחורי על תושבות גומי.
משם, בניית Mock-Up של תושבת שאצטרך לרתך לשלדה, אליה תחובר זווית לצורך חיבור לתושבת מיכל הדלק הקדמית וכן חיבור למוט ניקל המשמש בסיס אחורי לפרינג הקדמי. את גבולות מיקום התושבת סימנתי באיזולירבנד כחול ומשם בעזרת אזיקונים דימיתי את מיקום מוט הניקל לצורך קיבוע הפרינג.
קדחתי את קדחי תושבת הפרינג הקדמי תוך מאה בדיקות חוזרות של המיקום המדויק, על-פי תמונות, משחקים של קנה מידה והרבה אמונה... לשמחתי, הצליח.
סימנתי בטוש שחור את המגרעת אליה "נכנסים" מוטות ניקל ואליהם מחוברים פנסי האיתות הקדמיים. את הקווים הישרים חתכתי באמצעות דיסק - דרמל ואת הצורה העגולה כירסמתי גם כן באמצעות ראש דרמל מתאים.
השלב (המפחיד למדי) הבא, קידוח חורים בין הפרינג למשקף. מדידת מרכזים (מרכז פנס - גובה ורוחב) ומשם מרכז עליון בתושבת המשקף. קידוח עם מקדח 1.5 מ"מ ומשם למעלה בקטרים שונים עד להגעה לקוטר הרצוי. הברגה של הבורג הראשון ומשם המשך קידוח חורים במקומות הרלוונטיים לאורך תושבת המשקף בפרינג והברגת הברגים המתאימים.
בדיקת התאמה - המשקף מעל הפרינג
זהו.
כל חלקי הגוף של האופנוע מוכנים לצביעה (הצביעה תעשה ע"י ארז דרור). בתמונה ניתן לראות בצד שמאל גם את המדבקות הייעודיות ל-900SS בצבע זהב (האופנוע שחור). בצבע זהב זה גם ייצבעו הגלגלים שכבר עברו ניקוי בסודה ונמצאים בידיו המסורות של ארז.
השבוע אסיים את ריתוך התושבות השונות בשלדה ומשם תצא גם היא לניקוי וצביעה.
עד כאן לשבוע זה... שיהיה לכולם שבוע טוב
ליאור.