עמוד 2 מתוך 4

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ג' ינואר 07, 2014 9:13 pm
על ידי annetzer
זאב, המנוע מן הסתם גם יעבור שיפוץ, לפרק, לנקות, שימון, מה עוד? מה התוכניות לגבי הראלייאנט? היא תעבור שיקום מלא? ז"א ברמה גבוהה? או תשפצו אותה עד למצב נסיעה, קצת צביעה?

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ג' ינואר 07, 2014 11:02 pm
על ידי zeev
אני לא מתכוון כרגע להוציא את המנוע , כאשר הפסקנו להשתמש בה לפני יותר מ - 25 שנים הייתה בעיה של חדירת מים לשמן לא הרבה אבל בכל זאת , לכן אצטרך להוריד את הראש , שיפוץ ראש , אטם חדש , שיפוץ משאבת מים , זה בלתי נמנע , במה שקשור לצבע ? זה לא קצת , יהיה צורך לצבוע מחדש , לאחר שנגמור את עבודות תיקוני הפיברגלס , אחרי כל עבודות הליטוש וההכנה ניתן שכבת פילר שמתאים , הצבע הסופי יהיה אני מניח ברק ישיר .

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ד' ינואר 08, 2014 12:03 am
על ידי annetzer
יהיה צורך בחלקים חדשים שתצטרכו לקנות או לייצר? אולי גם שלטים, אם היו?

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ד' ינואר 08, 2014 10:29 am
על ידי אריהג
בואו נקווה שזה רק אטם ראש. הבנתי שמדובר במנוע אלומיניום. אם כך - זה בלוק אלומיניום וראש אלומיניום. אם ראש האלומיניום אכול יש לעשות לו מילוי והשחזה - תהליך לא פשוט. לכן אני מקווה שהראש יימצא במצב סביר ואז ניתן יהיה להסתפק בפקונג ראש.

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ד' ינואר 08, 2014 5:18 pm
על ידי zeev
P1030389.JPG

אלה סיסי זכוכית אשר לאחר טבילה בנוזל הפוליאסטר שבא עם מאיץ ומקשה ניתן לסתום חורים ואפילו ליצר חלקים חסרים .

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ו' ינואר 10, 2014 11:53 am
על ידי V8_וחצי
my two cents:
הדבקות של שברים בפיבר- נעשה מהצד הפנימי. ברוב המקומות מספיקה שכבה אחת, שברים בחלקים בעלי חשיבות מבנית, או בחלקים הנושאים בעומס יקבלו שכבה נוספת של סיבים "כבדים" יותר.

הדבקה של סדק בפינה של המסגרת של הדלת
IMG_20131130_163008.jpg


פתח צינור התדלוק סובל משברים בשני הצדדים, הדבקה של צד אחד ניתן לראות בתמונה.
IMG_20131130_162957.jpg


מילוי שבר בנקודת עיגון של מכסה המנוע, ותיקון סדק בקימור בפינה של פתח הגישה למנוע.
IMG_20131130_162947.jpg


הדלת פורקה לצורך תיקון שבר מבני בתושבת של הציר התחתון. כל הצד השמאלי-קדמי סובל משברים מורכבים עקב תאונה בשלב כלשהו בחייו של האוטו. חלק מהשברים כבר ניסו לתקן בעבר בצורה מוצלחת יותר ומוצלחת פחות.
IMG_20140104_140020.jpg


הדבקה של השבר בתושבת של הציר התחתון של הדלת, ותפיסה ראשונית של השבר בכנף. הקרשים בתמונה תומכים בשבר מבחוץ שיידבק בצורה נכונה.
IMG_20140104_144824.jpg


"תראה מה עשית- נפלה לו העין!"
IMG_20140104_140030.jpg

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ו' ינואר 10, 2014 12:44 pm
על ידי רועי
אם אתם רוצים מנוע קצת יותר "עוצמתי", אפשר להתאים את זה מהסוזוקי שעומד ברקע...

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ו' ינואר 10, 2014 12:52 pm
על ידי V8_וחצי
רועי- מכות. :wink:
ובחזרה לעניינינו-
בזמן שהצד השני מתייבש, עשינו קצת מילוי לתיקונים קודמים. החומר מילוי הוא גם על בסיס פיברגלאס, ומכיל סיבים לחיזוק. הוא יותר "קל" וחזק מבונדו רגיל, ניתן לעיבוד בקלות רבה יותר וניתן לעבוד איתו גם על מתכת.
IMG_20140104_155422.jpg


IMG_20140104_155427.jpg


השלמה של חתיכה חסרה במסגרת של החלון הקדמי- בניה של חלק מפיבר ניתן לעשות במגוון דרכים: תבנית נגטיב מגבס, תבנית מפוליאוריטן מוקצף, תבנית נגטיב מפיבר וכו... אנחנו השלמנו את החלק בעזרת תבנית נגטיב מקרטון ונייר כסף. את התבנית לא ניתן לראות בתמונה הזאת, אבל לפניכם התוצאה לאחר ייבוש ועיבוד ראשוני.

IMG_20131130_162940.jpg


אותו חלק לאחר עיבוד סופי- לפני הפריימר.
על המושב ברקע ניתן גם לראות את אחת המסכות שאנחנו עובדים איתן בזמן עיבוד הפיבר.
IMG_20140104_142156.jpg


עוד זווית
IMG_20140104_142202.jpg


החתיכות החסרות ב"חצאית" בתחתית המרכב הושלמו גם באופן הנ"ל
IMG_20131130_162957.jpg


וזה הכל לבינתיים...

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ו' ינואר 10, 2014 2:24 pm
על ידי annetzer
בקצב כזה עוד יהיה מוכן לפני פסח. עבודה יפה אתם עושים שם, ואני שמח לראות שאתם גם עושים שימוש באמצעים בטיחותיים (מה לעשות, הרגלים מהעבודה).

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ש' ינואר 18, 2014 8:02 pm
על ידי zeev
חלקים משוחזרים לפני הרכבה, הבולמים הישנים והחדשים.

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ב' ינואר 20, 2014 11:38 am
על ידי V8_וחצי
כמה תמונות משבת- עבודות פיבר לא היו, כי היה קר וההתקשות הצפויה של החומר הייתה ארוכה מדי.
רואים סוף לתיקון בכנף- ההדבקה הושלמה, אבל בגלל שלקח לחומר המון זמן להתייבש, בכמה מקומות השוליים של השבר יצאו בגובה לא שווה. לא נורא, קצת שיוף יפתור את הבעיה.
IMG_20140118_143839.jpg


מילויים משבוע שעבר עברו עיבוד, עוד קצת שיוף ואת הצד הזה אפשר לצבוע (בתמונה זה לפני השיוף)
IMG_20140118_143850.jpg


הורדנו מהשלדה גוש לא ברור של ג'יפה שחורה עם 2 מוטות שיוצאים ממנו :shock:
IMG_20140118_145558.jpg


אחרי חציבה ארוכה וממושכת בגוש הזה, התברר שזה תיבת ההיגוי :oops:
IMG_20140118_154228.jpg


IMG_20140118_154236.jpg

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ג' ינואר 21, 2014 8:11 am
על ידי שמוליק
אֶה !!! אתה מוריד לו את שכוות המגן ! :lol:

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ג' ינואר 21, 2014 11:17 am
על ידי zeev
P1030399.JPG

בהתחלה חשבתי רק לנקות את תיבת ההגה , בבדיקה שניה הסתבר שבעבר היא הורכבה מעט לא נכון , למשל במיסבים חסר גלילים, שמן לא היה שם מזמן , למרות שכנראה צריך להיות שם גריז , זו תיבת הגה מעניינת למדי של חברת בורמן , חברה שבשנות העשרים והשלושים יצרה בין השאר גירים לאופנועים , ניתן לראות את הגירים בארץ באופנועי sunbeam משנות השלושים . אגב שמוליק הלכלוך התקשב והפך להיות קשה כמעט כמו המתכת .

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ש' פברואר 08, 2014 6:12 pm
על ידי zeev
תיבת הגה של חברת בורמן , לאחר שיפוץ לפני הרכבה .

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' פברואר 09, 2014 6:43 pm
על ידי zeev
P1030405.JPG

גלגל הגה , אחרי שיפוץ , לפני צבע .