עמוד 3 מתוך 4

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' פברואר 16, 2014 12:24 pm
על ידי V8_וחצי
כיוון שהשבת לא התקדמנו הרבה בגלל הגשם- הנה קצת תמונות מלפני שבועיים

השלמה של חתיכה חסרה בתחתית- הדבקה של תבנית נייר ליצור את הקימור, וחיזוק נוסף של השבר בכנף מבפנים.

IMG_20140201_134513.jpg


IMG_20140201_134544.jpg


שבר בתושבת של החלק הקדמי של חופת הפיבר, בתמונה לפני התחלת התיקון, בפועל כבר נמצא בתהליכי הדבקה.

IMG_20140201_134526.jpg


ובזמן שההדבקות מתייבשות, ממשיכים בהכנת הבודי
IMG_20140201_134555.jpg


עדכונים נוספים בהמשך :wink:

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ש' פברואר 22, 2014 12:27 pm
על ידי שמוליק
הם לא מרחמים על אף אחד :lol: סרט קשה לצפיה למי שמשפץ רליאנט :evil:

[YouTube]http://youtu.be/QQh56geU0X8[/YouTube]

http://youtu.be/QQh56geU0X8

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ש' פברואר 22, 2014 8:55 pm
על ידי אריהג
שמוליק, הסרט מוכר. ידוע שג'יימי קלרקסון הוא אכזר, לפעמים. אבל בסוף הסרט הוא מגיע לכינוס של גברים בני 60 בערך שקנו בנערותם רליאנט 3 גלגלים מהיצע הדגמים שהיה, משום ש"בער" להם לנהוג ברכב משלהם ולצורך נהיגה במכונית זולה זו הם חויבו רק ברישיון דו-גלגלי. הם התאהבו ברכב זה על כל מגרעותיו ומחזיקים בו במצב נסיעה עד היום. אספר לך שבגיל 20 - 21 הלכתי לברר האם ביכולתי לקנות סובארו 600 חדש (מנוע אחורי) והסתבר שלא. (בין השנים 1988 ל- 1991 היה לי אחד כזה שקניתי משומש והייתי מרוצה מאוד ממנו).
ואז הגעתי לרח' הרצל פינת שדרות בן-צבי. שם היתה סוכנות למכירת רליאנט. אפילו נתנו לי לעשות סיבוב בדגם קיטן. למעשה אני די מצטער שלא קניתי אז. מדובר ברכב 4 גלגלים לא רע בכלל. אבל שמתי לב שהיבואן לא נערך כהלכה עם פריסת שרות וחששתי שכעבור זמן קצר לא יהיה לרכב לא אבא ולא אמא - מה שהסתבר כנכון. נתנו לי רכב הדגמה שדלתותיו בקושי נפתחו או נסגרו וכששאלתי ענו לי: "דרוש רק כיוון". להלן כתבה מוויינט: הרליאנט מתה
עולם הרכב עומד ומצדיע - זמנה של הרליאנט רובין ושלושת גלגליה הגיע. עד כאן
עמית לאוזון עדכון אחרון: 05.02.01 , 11:41

פחות מארבעה גלגלים, פחות מ-5 ליטרים דלק למאה קילומטרים, פחות מ-850 סמ"ק ויותר נוסטלגיה מרוב המכוניות. זו הייתה הרליאנט רובין, אחרונת המכוניות שהתספקו בשלושה גלגלים, וחלל נוסף במלחמה על העתיד.

מי זו רליאנט?

בשנת 1934 הקים טום לורנס את חברת רליאנט הנדסה, עסק קטן בחצר האחורית של ביתו. שנה ושלושה גלגלים מאוחר יותר, בינואר 1935, התגלגלה אל הכביש מכונית הרליאנט הראשונה, שבאותו זמן לא ידע איש כמה זמן תחזיק מעמד. למען האמת, אף אחד לא נתן לה צ'אנס מיוחד לשרוד אפילו שנה-שנתיים. בכל זאת, התברר כי הרליאנט הקטנה דווקא מחזיקה מעמד לא רע בכלל והייצור נמשך, אם כי כמובן במספרים קטנים יחסית.
מלחמת העולם השניה קטעה את ייצורה של הרליאנט, אולם כבר בשנת 1946, לאחר סיום המלחמה, חזרה רליאנט לייצר מכוניות בנות שלושת הגלגלים, הפעם עם דגם הריג'נט. בשנת 1953 החליף את הריג'נט דגם הרגאל שזכה למנוע של 16 כ"ס והגיע למהירות מרבית של 96 קמ"ש. הרגאל זכתה למספר רב של גרסאות ובשנת 1956 אף הייתה למכונית הראשונה שיוצרה כולה מפיברגלאס - זוכרים סוסיתא? למעלה מ-20 שנים שמרה הרגאל על גחלת רליאנט, עד שבשנת 1973 זכתה לגוף חדש לחלוטין, ממנוע משופר בן 750 סמ"ק ושם חדש - רובין.

מותה של אגדה

השבוע תרד מפס הייצור האחרונה ממכוניות הרליאנט רובין, מי שהייתה הנושא לאינספור בדיחות בענף הרכב העולמי. סופה של הרובין מגיע לאחר ירידה קבועה ומתמשכת בביקוש שהביאה כמובן לירידה בכמות המכוניות המיוצרות מכ-300 בשבוע ל-10 בלבד.
הרליאנט רובין הוצגה כאמור בבריטניה בשנת 1973 כמחליפת הרגאל, שסיימה אז תקופת ייצור ארוכה של כ-20 שנה. הרובין הייתה מוקד מיידי לחיסכון מתמשך, החל משלושת גלגליה ועד למנוע קל המשקל בנפח זעום של 748 סמ"ק. המנוע הראשון ייצר 32 כ"ס בלבד אך הציע ביצועים סבירים לאור משקלה הקל של המכונית; זה, אגב, עמד על כ-100 ק"ג בלבד (מאה קילוגרם, זו אינה טעות) ובבריטניה הספיק רשיון לאופנוע בלבד על-מנת לנהוג בה.
בשנת 1976 הוחלט לפנק את "חובבי הביצועים" ומנוע הרליאנט הוחלף במנוע בנפח 850 סמ"ק בעל הספק מרבי של 40 כ"ס. בעזרת המנוע החדש זינקה הרליאנט על שלושה גלגליה למאה קמ"ש בפחות מ-16 שניות והגיעה למהירות מרבית של 140 קמ"ש. ללא ספק, שיפור ניכר. הרליאנט יוצרה במספר גרסאות, כולל גרסת טנדר פתוחה, ושמרה על מנוע ה-850 סמ"ק עד לדגם האחרון שלה שיוצר בשנת 1997.
בספטמבר 2000 ייצרה חברת רליאנט גרסה מוגבלת ומיוחדת של הרובין שזכתה לכינוי רובין 65. גרסה זו, שבאה לציין 65 שנה לייצור הרכב התלת-גלגלי הראשון בשנת 1935, נמכרה עד לדצמבר 2000 וכללה תוספות ייחודיות כמו גימור עץ ללוח המחוונים וידיות כרום לדלתות.

מתגעגעים

דרכה של הרובין הגיעה לקצה כחלק מסיפור ידוע מראש. אגב, תרומתה של רליאנט בהחלט קיימת, זאת לאחר שהחברה החלה לייבא מספר דגמים של מכוניות מיקרו, ארבע גלגליות, שעלו הרבה פחות ונתנו הרבה יותר מהרובין הותיקה.
"הרובין החלה לאבד מהקסם שלה עם השנים" אמר דובר רליאנט, נואל פאלמר, והסביר כי "בעלי המכוניות מאוד מאוד נאמנים ואולם עם השנים הם הולכים ומתמעטים..."בקישור http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-483088,00.html אפשר לראות שני תצלומים. וקישור מויקיפדיה באנגלית ובו תמונות של הקיטן שכמעט קניתי: http://en.wikipedia.org/wiki/Reliant_Kitten.

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ש' פברואר 22, 2014 10:57 pm
על ידי annetzer
סיקור מעולה ומהנה. משתלב מאוד עם השרשור. אריה כל הכבוד. תודה. עכשיו יש תמריץ לסיים את השיקום של הרלאיינט של זאב.

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ש' מרץ 01, 2014 6:59 pm
על ידי zeev
תיבת ההגה לפני הרכבה
P1030406.JPG


P1030407.JPG

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' מרץ 30, 2014 2:54 pm
על ידי V8_וחצי
קצת התקדמות מהשבועיים האחרונים:
בגלל טמפרטורה יחסית נמוכה ולחות גבוהה, לוקח לפיבר המון זמן להתייבש, לכן לא ניתן להתקדם יותר מדי עם ההדבקות.
את רוב ההדבקות הגדולות כבר סיימנו, נישארו עוד כמה הדבקות יחסית לא גדולות, חיזוקים ושכבות נוספות בכמה מקומות, ודי ניתן להגיד שהסוף של ההדבקות נראה כבר באופק 8)

תיקון הפגוש הקדמי:
מערכת משוכללת של חיזוקים ותמיכות נבנתה על מנת ליישר את החלקים עד לייבוש מלא של ההדבקה.
IMG_20140322_141752.jpg


מצאנו שימוש הולם לווספה של זאביק
IMG_20140322_141959.jpg


IMG_20140322_163210.jpg


ההדבקה לאחר הסרת התמיכות יצאה כמעט מושלמת
IMG_20140329_130949.jpg


IMG_20140329_131000.jpg

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' מרץ 30, 2014 3:01 pm
על ידי V8_וחצי
בניית פינה חסרה לתושבת מספר:
בגלל שמדובר בחלק יחסית לא מסובך- סה"כ השלמה של פינה בעלת זווית ישרה, השתמשנו בקרטון רגיל מצופה בנייר כסף.
הקרטון נתפס למקום עם ג'אבקות וקרשים קטנים לתמיכה.
IMG_20140322_163153.jpg


הפלא ההנדסי מקרוב
IMG_20140322_163158.jpg


לאחר ייבוש והסרת התבנית, בתהליכי trimming
IMG_20140329_143418.jpg
IMG_20140329_143418.jpg (202.6 KiB) נצפה 14284 פעמים


תופסים את החלק למקום עם ג'אבקות ומספר קרשים קטנים לפיזור עומס ותפיסה יותר חזקה, ומדביקים בנקודות אסטרטגיות לתפיסה ראשונית למקום.
(זאביק, אחלה מספר רישוי יש לך)
IMG_20140329_151136.jpg


וווו.... זה הכל להפעם, עד העדכון הבא :mrgreen:

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ה' מאי 29, 2014 11:32 am
על ידי V8_וחצי
קצת עדכונים מהשבועות האחרונים
זאביק מתעסק בפן המכאני, המנוע בהכנות לקראת התנעה, מערכת הבלימה מורכבת חלקית, חלקים שונים עוברים צביעה.
הבודי לקראת סיום, רוב ההדבקות ה"כבדות" כבר מאחרינו. כרגע מתעסקים בדברים יותר קטנים, בחיזוק של הדבקות קודמות ומילוי והחלקה של התיקונים.
מילוי מסביב לסמל מקדימה.
IMG_20140426_152337.jpg


הדבקת תושבת הלוחית רישוי מסביב. הנייר כסף מסייע ביצירת הדבקה אחידה ומונע צורך בשיוף מיותר. בתמונה הזאת אפשר גם לראות את עיבוד המילוי מסביב לתושבת סמל מקדימה.
IMG_20140517_142126.jpg


מזווית אחרת
IMG_20140517_142135.jpg


מילוי התיקון בכנף השמאלית-קדמית
IMG_20140426_152347.jpg


תיקון שבר במסגרת החלון נוסע מאחורה
IMG_20140426_152411.jpg

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ה' מאי 29, 2014 11:38 am
על ידי V8_וחצי
בפינות המרכב, בתוך ה"פגוש" ישנם מוטות ברזל, ככל הנראה לשמור על בודי בזמן תאונות קלות מאוד.
שמנו לב כי הפגוש בצד ימין מקדימה היה מנופח בצורה משמעותית, בגלל שאנחנו יודעים מה יש בפנים, הנחנו שמדובר בחלודה של המוט הזה, ואכן, כאשר חתכנו את הניפוח בשביל לראות מה קורה בפנים, המוט היה רקוב לגמרי.
IMG_20140517_175056.jpg


נאלצנו לקטוע.
IMG_20140517_180900.jpg


ווו... המשך בשבוע בהא :twisted:
בינתיים, חתול לסיום
IMG_20140425_170515.jpg
IMG_20140425_170515.jpg (236.72 KiB) נצפה 14182 פעמים

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' יוני 15, 2014 10:59 pm
על ידי gluk
נתפסו על חם: :twisted: :wink:

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' יוני 15, 2014 11:13 pm
על ידי gluk
זאב, זה כמו שלך?

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' יוני 15, 2014 11:32 pm
על ידי zeev
נראה דומה , בתמונה אי אפשר לראות אם זה ohv 600cc או אולי אותו הדבר אבל 700cc ואולי בכלל 750 cc sv , כך או כך מכסה השסתומים דומה לשלי .
מה שכן למדתי זה איך עובר הקבל של המצערת .

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: א' יוני 15, 2014 11:41 pm
על ידי gluk
זה 700, לפחות לפי הרישיון. ועל הבלוק כתוב: RELIANT! ואני אתמול הצלחתי לשחרר את הכבלים שלי ועכשיו גם הצ'וק וגם הגז זזים. רציתי להוריד קרבורטור- אבל וויתרתי בשלב הזה, רק שמתי WD40 בכל הצילינדרים... לא ניסיתי לסובב עדיין, כמובן!

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ב' יוני 16, 2014 11:48 am
על ידי V8_וחצי
גנה, תעלה כבר פרויקט מסודר יא... שומר הכל לעצמו!

Re: שיקום reliant supervan דור שני משנת 1967

הודעהפורסם: ב' יוני 16, 2014 2:28 pm
על ידי zeev
הבעה גנאדי שב wd יש מים , השמן הטוב ביותר לשימור לזמן ארוך זה שמן מנוע שרוף , ועוד דבר , המנוע שלך הוא ohv עם 700 cc ומפיק 29 bhp לא זוכר בכמה סיבובים לדקה .