משאבת דלק מתחממת - התייעצות

המכונית לא מניעה? האופנוע משתעל? הפורום הטכני נועד לכל שאלה ולתמונות של תהליכי שיפוץ

הודעהעל ידי AKICHU » א' ספטמבר 07, 2008 10:11 pm

על פי הניפקדות של הברנש כנראה הוא נאבק בה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » א' ספטמבר 07, 2008 11:51 pm

טוב, החלפתי משאבה היום (סוף-סוף :roll: ), ויצאתי לנסיעת מבחן.

המסקנות: :? לא טוב. אותה בעיה גם עם המשאבה השנייה.

שמוליק - יש שייבה (במצב לא מזהיר, האמת) ותושבת (פלסטיק? לא בדקתי לעומק) עבה שמפרידה בין המשאבה למנוע. זה לא עוזר.

השלב הבא יהיה להחליף את המשאבה הנוכחית במשאבה של פיאט 126, ולראות אם זה עוזר במשהו.

עדכונים + חצי מנה שווארמה, בקרוב.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ו' ספטמבר 19, 2008 4:52 pm

עדכונים מזירת הגאמין:

אחרי ששללתי את משאבת הדלק (שלוש משאבות הציגו אותם סימפטומים), עברתי לחוטי הצתה.
אחד מהם נראה מעט מסכן - אבל גם תיקון של זה לא פתר את הבעיה.
כיוון הצתה - יוק.
קבל חדש - יוק בריבוע.

הבעיה נמשכת ואפילו מחמירה מרגע לרגע.

השלב הבא: מערכת דלק.
מיכל דלק (פתח יניקת אוויר בפקק) כבר נבדק - תקין.
שבוע הבא ניקוי קרבורטור, אולי זה יעזור.

אם גם זה לא יעבוד, חזרה לחשמל: אחליף פלטינות ו-או פלאגים.

איחלתי לי (ולירון שנאלץ לעבוד קשה :) ) הצלחה בהמשך דרכנו :?
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הודעהעל ידי s.b.m.w » ג' ספטמבר 23, 2008 9:36 pm

הי רועי,
תן קצת יותר פרטים:
מתי קורה? האם רק בסל"ד סרק? האם בעת דימום מנוע יש/אין דלק בקרבורטור? איך זה "מסתדר" אח"כ - האם הרכב מניע ישר, או שצריך לחכות קצת לפני הנעה? מה מצב הדלק במיכל שזה קורה - מלא, חצי, ריק, או לא משנה? מתי הוחלף מסנן הדלק? הרכב "חותך" או עובד חלק?
אם קצת יותר פרטים נדע להפריד בין תקלת חשמל (הצתה) לבין תקלה במע' הדלק, ומשם הדרך לפתרון קצרה...

בהצלחה,
שמוליק.
s.b.m.w
 
הודעות: 4
הצטרף: ש' ינואר 26, 2008 9:18 am

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ג' ספטמבר 23, 2008 11:02 pm

s.b.m.w כתב:הי רועי,
תן קצת יותר פרטים:
מתי קורה? אחרי נסיעה של כ-30 דקות, במיוחד איטית (רמזורים), מנוע חם.

האם רק בסל"ד סרק? להיפך - זה מתחיל דווקא בנסיעה, בסרק כמעט אין בעיה (אם לא נכבה מייד בעצירה).

האם בעת דימום מנוע יש/אין דלק בקרבורטור? יש.

איך זה "מסתדר" אח"כ - לחיצה עדינה מאוד אבל ממושכת על המצערת "משחררת" את זה, במיוחד בסרק. אבל שילוב להילוך והתחלת נסיעה עשויים לדומם את המנוע.

האם הרכב מניע ישר, או שצריך לחכות קצת לפני הנעה? צריך לחכות 5-10 דקות לפחות. משום מה ניתן להניע כמעט מיידית אם מקררים את משאבת הדלק.

מה מצב הדלק במיכל שזה קורה - מלא, חצי, ריק, או לא משנה? לא משנה.

מתי הוחלף מסנן הדלק? אחרי השיפוץ, לפני פחות מ-1,000 ק"מ. אבל יוחלף שוב ביחד עם ניקוי הקרב'.

הרכב "חותך" או עובד חלק? כשזה קורה? חותך, בהתחלה בעדינות, מתחזק עם הזמן עד לאובדן ביצועים, עצירה ומנוחה כפויה...

אם קצת יותר פרטים נדע להפריד בין תקלת חשמל (הצתה) לבין תקלה במע' הדלק, ומשם הדרך לפתרון קצרה...

בהצלחה,
שמוליק.


התשובות בגוף ההודעה :)
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הודעהעל ידי s.b.m.w » ד' ספטמבר 24, 2008 2:18 pm

אם יש דלק בקר' בעת דימום, זה דיי סותר את תיאוריית מ.הדלק.
יכול להיות שמשאבת התאוצה בקר' תקולה, ויכול להיות גם איזשהוא מעבר ו\או דיזה שחסומים במקצת.
איזה סוג של קר' מורכב?
אם תצטרך עזרה בשיפוץ - דבר איתי.

שמוליק.
מנהל מועדון BMW ישראל
BMW E21 320I 1982
BMW 1800 1971
BMW 3.0 CSI 1973
s.b.m.w
 
הודעות: 4
הצטרף: ש' ינואר 26, 2008 9:18 am

הודעהעל ידי amitexc » ד' ספטמבר 24, 2008 2:45 pm

לא מובן הקשר שיש דלק בקרבורטור לבין קירור המשאבה.
בשביל לדעת אם המשאבה היא הבעיתית צריך לבדוק אם היא מתפקדת בזמן שהבעיה מופיעה.
כלומר לנתק את המשאבה מהקרבורטור ולבדוק אם היא מוציאה דלק.

איך אתה יודע שיש דלק בקרבורטור?יש חלון בקרבורטור שלך?
גם אם יש דלק יכול להיות שהוא לא בגובה הנחוץ על מנת לתפקד,
התסמינים שהמנוע נכבה כשנותנים גז הם תערובת ענייה ובמילים אחרות חוסר דלק.
סמל אישי של המשתמש
amitexc
 
הודעות: 140
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2007 6:24 pm

הודעהעל ידי gluk » ד' ספטמבר 24, 2008 3:58 pm

אני לא מבין: צוקי, תקח ממישהו זמנית משאבה חשמלית, תשים, תסע קצת, ותראה מה קורה! :roll: אם זה חוזר- מן הסתם, שזה לא קשור למשאבת דלק. אם לא- אולי צריך להחליף למשאבה חזקה יותר! זה מה שאני עשיתי בזמנו בקאפרי, ובאמת משאבה הייתה דפוקה (אבל אצלי היו תופעות אחרות). הייתי נותן לך את שלי- אבל אני עכשיו בעצמי לא מוצא אותה, ואני צריך בשביל לבדוק את הסוברו גם כן! :x זה, אגב הזמן לפנות לכולם בקריאה נרגשת- אני צריך משאבת דלק חשמלית לכמה ימים! :)
סמל אישי של המשתמש
gluk
 
הודעות: 433
הצטרף: ש' נובמבר 24, 2007 10:24 pm

הודעהעל ידי shmil » ד' ספטמבר 24, 2008 7:53 pm

לפי הסימפטומים המתוארים ארבעה פוסטים למעלה, יש לך סתימת אדים.
הדיאגנוזה מתחזקת לאור החלפת שלוש משאבות ללא פתרון לבעייה.
אני מקווה שאתה מכיר את המונח.

אם לא - סתימת אדים - כאשר הדלק מתחמם בצינור הדלק לפני המשאבה, מתאדה בצינור, ולכן המשאבה לא מצליחה לשאוב אדים במקום נוזל.
לכן, אכב, קרור של המשאבה, מהיר או איט (זמן( מעלים את הבעיה.

בדרך כלל הבעיה היא לא במשאבה עצמה אלא בצינורות, לפניה או אחריה.
בדוק היכן עוברים צינורות דלק קרוב לסעםת פליטה/בלוק'רדיאטור, איפה הם עוברים לפי ספר היצרן, ומצא להם מקום קר יותר.
Willys סגור 58, סגול, כמו בסמלון.
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
Jeepster Willys שנת 48/49- מחפש במחיר שפוי
סמל אישי של המשתמש
shmil
 
הודעות: 30
הצטרף: ש' דצמבר 22, 2007 9:15 pm
מיקום: מרכז הארץ

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ד' ספטמבר 24, 2008 8:14 pm

את ההשערה שמדובר בבעיה נקודתית במשאבה כבר שללתי - אחרי שהחלפתי 3 משאבות. טוב שיש ספיירים ושזה לוקח 3 דקות לכל משאבה :wink:

לגבי ההערה שלך שמיל - זה נשמע מעניין ולא משהו שחשבתי עליו. מצד שני, דווקא הצד בו נמצאת המשאבה והצינורות המובילים אליה הוא הקר יותר בתא המנוע.
צינור הדלק עובר לאורך גוף הרכב עד שהוא נע באזור בו אינו נוגע בשום דבר (קרוב יחסית לדינמו שאינו מתחמם כמובן), ומתחבר למשאבה.
הצינור מרוחק מהמפלט (צד שני של תא המנוע) ולא נוגע בבלוק או ברכיב אחר. משאבת הדלק לעומת זאת דווקא מחוברת למנוע וזוכה ללא מעט חום.

בכל מקרה, אתייעץ עם ירון בנוגע להשערה שלך וננסה לשלול/לאשש אותה. תודה :)

תודה גם לשאר העונים, בזמן הקרוב הטיפול בוויני יעצור בגלל פתיחת עונת חו"ל בעיתונות הרכב :?

עדכונים ברגע שאצליח לחזור ולטפל בממזרה.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » א' אוקטובר 19, 2008 2:05 pm

גבירותי ורבותי - מהפך :shock:

טוב, לא מהפך. סתם ויני חזרה לקו הבריאות.

מסתבר שהבעיה נגרמה מבעיית חשמל, ולא דלק. אתמול החלפתי יחד עם ירון (כלומר, ירון החליף
ואני נתתי את המבט המסייע :P ) חוטי הצתה ופלטינות.
סיבוב מבחן ארוך בשיא החום גילה שהבעיה סוף-סוף מאחורינו. ויני is back in business :wink:
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הודעהעל ידי gluk » א' אוקטובר 19, 2008 8:04 pm

אם כבר- אז, בפיירמונט תמיד הייתה בעיה: אחרי כמה ימים שהיה עומד, היה קשה להניע אותו, לקח הרבה זמן לסובב את הסטרטר, או לחלופין- היה צריך לשפוך דלק ישירות לקבורטור, כדי שיניע! המצב החמיר אחרי שעמד ללא תזוזה בשנה וחצי האחרונות (מדי כמה חודשים הנעתי אותו, אבל לבסוף הפסיק להניע לגמרי, רק אם שופכים דלק לקארב'). שמתי לב, שתמיד (גם מקודם) ה"כוסית" של פילטר דלק ריקה, כלומר, יש אי-ספיקה של הדלק! חשבתי, שמשאבה חלשה, למרות שהייתה חדשה כמעט לגמרי... או, שיש לי סתימה במוביל דלק.
אז, לפני כמה שבועות התחלתי לתחקר את הנושא, וגיליתי: קודם כל- הצינורית ממסנן דלק למשאבה הייתה חצי-מפורקת בקטע, שהתלבש על המשאבה. נחמד. קיצרתי את הצינור- ופתאום ראיתי התקדמות, מנוע עבד כמה דקות, אומנם עם גימגום, אבל עבד! ואז ראיתי מה, שלא יכולתי לראות מקודם- הצינור התחתון, מהפילטר לצינור המתכתי של הדלק- רטוב! OK! בקיצור- החלפתי את שתי הצינורות לגמרי- ואיזה פלא- פתאום הייתה לי כוסית מלאה בדלק, והמנוע הניע יומיים אחרי שהאוטו עמד ממצבר חצי-חי שיש בו כרגע, 25 א"ש! :D :twisted: הלללויה!
אז, מה אנחנו לומדים מהמיקרה שלי (וגם של רועי): לא תמיד מה, שנראה לנו בטוח הבעיה- אכן הבעיה, תמיד צריך לחפש גם בכיוונים האחרים, לפני מתחילים עם חלקים היקרים יחסית, כמו משאבת דלק וכ"ד! :P
סמל אישי של המשתמש
gluk
 
הודעות: 433
הצטרף: ש' נובמבר 24, 2007 10:24 pm

הודעהעל ידי zeev » א' אוקטובר 19, 2008 10:26 pm

מכאן אני למד שביום שישי הבא עלינו לטובה , אם ירצה השם נראה אותה שוב במפגש ?
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » א' אוקטובר 19, 2008 11:27 pm

אינשאללה :wink:
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הקודם

חזור אל פורום שפץ זאת בעצמך

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron