שלום רכ פורום נכבד
מזה זמן מה, עלתה בראשי השאלה, מה קרה לתעשיית הרכב הישראלית? שאלה שחוזרת ומופיעה בכל פעם שאני קורא למשל, בעיתונים על צוותי הסטידנטים בבאר שבע, השנה גם בטכניון בחיפה ובתל אביב. כותבים על הצוותים האלה (בפקולטה למכונות), רק דברים נפלאים. על השתתפותם בתחרויות, כשכל צוות בונה רכב. והרכב הזה צריך לעמוד בסטנדרטים לא פשוטים, קבועים מראש. ועוד יותר יפה, הצוותים האלה גם זוכים במקומות טובים מאוד (40 כאלה מכל העולם, מתחרים מדי שנה באיטליה). מבלי להיכנס לפרטים בנושא זה, אני בעצם אומר לעצמי, שבעבר הרחוק, הייתה תעשייה של מכוניות בארץ. עוד כשהייתי עולה חדש, בשנות ה 70', כבר הבנתי שיש מכונית ישראלית. ואז הדברים הולכים ומסתעפים אצלי בראש, ועוד שאלות נוספות עולות. מדוע הופסק ייצור המכוניות הישראליות? מדוע רק עכשיו הסטדנטים המוכשרים האלה החלו לעסוק בפרוייקטים מהסוג הזה? וכמובן, מדוע המכוניות שהם בונים, נשארים בגדר פרוייקטים בלבד? מדוע לא לפתח פס יצור שייאחד את כל הצוותים ואולי כך ייוולד מחדש פס ייצור לאומי, כחול לבן?
הפעם אני לא אכתוב (לפחות לא בשלב זה). אבל לפי מה שהרגשתי ביום שישי הזה (8.11.13), אולי יש כאן אנשים שיכולים לתת כמה תשובות ואפילו ישמחו לעשות זאת. אז בעצם אתם אלה שתמלאו את הכתבה הזאת. איך? לי יש המון שאלות. ולכם? לבסוף אני ארצה לתת את הכבוד גם ל "סוסיתא" עצמה (האוטו הישראלי הראשון...) לומר מילה. אולי לא תחדש לנו הרבה, אבל... לדעתי זה זה נושא מעניין, ועובדה שיש אפילו מועדון סוסיתות. יתכן ונגלה כאן דברים שלא חשבנו עליהם. אז בואו נתחיל.
1. שאלה ראשונה שלא ידעתי לענות עליה היא, מדוע קראו לרכב הראשון בא"י, סוסיתא?